اخبار

حاشیه‌سازی و اختلاف‌افکنی در این اوضاع خیانت به نظام است

تعارض، حاشیه‌سازی و بروز اختلاف بین مسوولان، از جمله آسیب‌هایی است که می‌تواند در شرایط حساس کشور و در زمانی که میراث شوم ترامپ همچنان با وجود برخی سخنان سکاندار جدید کاخ سفید پاپرجا است، کشور را دچار مشکل کند.

رهبر انقلاب همواره بر همگرایی و پرهیز از حاشیه‌سازی به خصوص از سوی مسوولان کشور تاکید کرده‌اند. با تشدید فشارهای اقتصادی و نیز بروز برخی رفتارها از سوی طیف جدیدی از سیاستمداران در کشور، این هشدارها بیش از گذشته از سوی مقام معظم رهبری تکرار شده است.

امسال رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم نسبت به اختلاف‌افکنی و توهین به مسوولان کشور هشدار و همه نمایندگان مجلس را از این دو رویکرد ناپسند پرهیز دادند؛ هشدارهایی که متاسفانه تکرار آن‌ها از سوی رهبری، نشان از تداوم رویکردهای مذکور است. رهبر انقلاب ۲۹ بهمن در دیدار ویدیو کنفرانسی با مردم آذربایجان دوباره مسوولان کشور را به تک‌صدایی در مسایل مهم فراخواندند؛ توصیه‌ای که بعد از مخالفت برخی نمایندگان با بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان شد.

«مجتبی شاکری» فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا از ضرورت همگرایی مسوولان و پرهیز از اختلاف و حاشیه‌سازی در شرایط فعلی کشور می‌گوید.

اگر مبانی همه مسوولان، فرمایشات رهبر انقلاب باشد نباید هیچ اختلافی داشته باشند

شاکری در پاسخ به این سوال که چه دلایلی باعث شد تا رهبر انقلاب مجددا بر مساله تک صدایی و همگرایی تاکید کنند و این همگرایی چگونه تحقق پیدا می‌کند، گفت: اگر ما واقعا قایل به این امر باشیم که مباحث ملی، مطالبات مردم و منافع ملی کشور باید بر اساس مکتب امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب تعیین شود و ما خود را متصل به این اصول بدانیم، نباید در کشور شاهد اختلاف باشیم. اصول انقلاب اسلامی و خط مشی رهبر انقلاب مشخص است و همه مسوولان باید طبق آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی مسوولیت دارند نباید اختلافی در زمینه اصول و خط قرمزهای نظام داشته باشند، ادامه داد: اصولا مسوولان ما نباید مقابل دشمن اختلافی داشته باشند چرا که معیارها و شاخص‌های مشخص است و هم اینکه در تشخیص مصالح کشور جریان‌های مختلف سیاسی خیلی با هم خیلی اختلاف ندارند و با مباحث کارشناسی و مهم باید به صورت تخصصی برخورد شود.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در مورد دلیل بروز برخی اختلافات هم گفت: من فکر می‌کنم زمانی مسوولان قوای مختلف کشور با هم دچار اختلاف می‌شوند که  مسایل کارشناسی و مهم از جایگاه خود خارج شده و تبدیل به مسائل سیاسی و جناحی می‌شود. ما سال آینده امر مهم و تاثیرگذار انتخابات ریاست جمهوری را داریم. برای برگزاری شکوهمند این واقعه ملی جامعه ما نیازمند آرامش و حرکت عقلانی است. اگر این رویکرد در پیش گرفته شود مردم از انتخابات استقبال خواهند کرد اما اگر قرار بر تنش و اختلاف در کشور باشد مردم دلسرد می‌شوند.

وی افزود: لازمه آرامش در کشور این است که مسوولان نفسانیات را کنار گذاشته و با کمال ادب و اخلاق و با رویکرد تخصصی با مسایل مهم کشور روبرو شوند  تا هم منافع ملی تامین شود و هم مردم امید خود را از دست ندهند.

دشمن با استفاده از شکاف‌ها و اختلافات در کشور نفوذ می‌کند

این فعال سیاسی با اشاره به استفاده دشمن از اختلافات برای ضربه زدن به نظام، گفت: رخنه و نفود زمانی به وجود می‌آید که شکاف و اختلاف در کشور شکل بگیرد. دشمنان نظام و اندیشکدهای غربی هم به دنبال آن هستند که شکاف‌ها و اختلافات در جامعه ما را  ابزاری برای نفوذ کرده و به مردم و نظام آسیب بزنند. در این زمینه شکاف‌های مختلف مذهبی، سیاسی، طبقاتی، قومی و.. مدنظر است.

 شاکری افزود: ما اگر واقعا اعتقاد داریم نباید اجازه دهیم دشمن در کشور نفوذ کند باید توجه داشته باشیم که دشمنان نظام چشم به همین اختلافات مسوولان دوخته‌اند. بنابراین در شرایط فعلی حاشیه‌سازی و اختلافات افکنی، خیانت به نظام است. با وجود هدایت‌های رهبری، دلیلی هم برای حاشیه‌سازی وجود ندارد.

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا