اخبار

مهندسی “نوین” در انتخابات پیش‌رو

با نزدیک شدن به انتخابات ۱۴۰۰، فعل و انفعالات سیاسی در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز به صورت چشمگیری افزایش یافته است. رسانه‌ها هر روز اخبار متفاوتی از حضور یا عدم حضور شخصیت‌های مختلف را مخابره میکنند.

در آخرین مورد از حضور افراد در انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر، علیرضا نوین شهردار اسبق تبریز در گفت‌وگویی که با سایت تبریزمن داشته، حضور خود در انتخابات شورای شهر تبریز را رد کرده و گفته از جوانان برای راه‌یابی به شورا حمایت خواهد کرد.

نوین حدود ۸ سال شهردار تبریز بود. او سال گذشته به صورت جدی وارد عرصه انتخابات مجلس شد اما رد صلاحیتش او را از ادامه راه باز داشت. از نوین در صورت حضور در انتخابات شورای شهر و جلب اعتماد مردم به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی ریاست شورای شهر تبریز یاد میشد اما با توجه به اعلام رسمی‌عدم کاندیداتوری‌اش، شائبه‌هایی برای حضور در ستاد قالیباف یا رضایی بیش از پیش افزایش یافته و ممکن است درصورت پیروزی این دو رجل سیاسی در دولت آینده عهده‌دار مسئولیت مهمی‌باشد.

شهردار اسبق تبریز در سال ۹۶ رئیس ستاد استانی محمدباقر قالیباف بود و درست زمانی که همه تدارکات حضور قالیباف در تبریز مهیا شده بود، با انصراف و کناره‌گیری‌اش به نفع آیت الله رئیسی مواجه شد و عملا از عرصه سیاسی کنار رفت.

عدم حضور نوین در انتخابات شورای شهر، شاید به حضورش در ستاد قالیباف و یا محسن رضایی مربوط است. هرچند نزدیکان قالیباف از عدم حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری سخن میگویند اما خود او تاکنون در این باره موضع گیری شفافی نداشته است.

نوین مهندس خوبی است. محاسبات را نیک میداند و واقف است که حضور در کدام عرصه پربارتر خواهد بود. هرچند محاسبات او در انتخابات سال ۹۶ و ۹۸ اشتباه از آب در آمد اما اینبار ممکن است شرایط متفاوت باشد!

//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا