اخبار

رییس‌جمهوری ۲ ایستگاه مترو را در تهران افتتاح کرد

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در حاشیه افتتاح این ۲ ایستگاه مترو به خبرنگار ایرنا گفت: ایستگاه میدان قیام در منطقه ۱۲ واقع شده و به دلیل همجواری با بازار بزرگ تهران، خیابان‌های ری، مولوی، بلوار قیام و سه راه امین حضور (خیابان ایران) جزو محدوده‌های جاذب سفر پایتخت محسوب می‌شود.

به گفته علی امام، برای ساخت این ایستگاه ۲۱۰ میلیارد تومان در بخش‌های ساختمانی، تاسیسات و تجهیزات هزینه شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال افتتاح ایستگاه مترو میدان قیام و جمع آوری کارگاه پروژه، یک اتفاق مهم دیگر نیز در این محدوده رخ می دهد، افزود: در واقع حدود یک کیلومتر از بلوار قیام پس از حدود پنج سال آزاد سازی شده و با احداث مسیر دوچرخه سواری و ایستگاه اتوبوس‌های تندرو، این بلوار دوباره به قلمرو عمومی شهر بازمی گردد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه همچنین با اشاره به افتتاح ایستگاه دولاب که در منطقه ۱۴ قرار دارد، افزود: این ایستگاه بین ایستگاه‌های آهنگ و ۱۷ شهریور قرار دارد و در هم افزایی با این ایستگاه‌ها و همچنین ایستگاه‌های امیرکبیر و میدان قیام، شرایط دسترسی اهالی جنوب شرق تهران، به ویژه شهروندان محله تاریخی دولاب به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری را به میزان قابل توجهی آسان می کند.

وی خاطرنشان کرد: این ایستگاه با هزینه‌ای افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان ساخته شده و دسترسی خط ۷ به بزرگراه امام علی (ع) و بالعکس را امکان پذیر کرده است.

به گفته امام، در هر ۲ ایستگاه میدان قیام و دولاب، امکانات مخصوص و ویژه افراد کم توان جسمی و حرکتی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، خط ۷ مترو تهران به طول ۲۷ کیلومتر و با ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا