اخبار

معاون پدافند غیرعامل: دستگاه‌ها به حفاظت از زیرساخت‌ها حساس باشند

به گزارش ایرنا، سردار مهدی رحیمی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل استان خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: برای مقابله بر بحران ها، در نخستین گام باید دشمن را شناخته و تهدیدها را به درستی شناسایی کرد و سپس بر اساس آن برای حفاظت از منابع و زیرساخت ها برنامه ریزی کرد.

وی عنوان کرد: پدافند غیرعامل مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه را شامل می شود که کاهش آسیب پذیری، تسهیل مدیریت بحران، افزایش پایداری و بازدارندگی از خطر را موجب می شود.

رحیمی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه شناسایی تهدیدات، شناسایی نقاط آسیب پذیر و دسته بندی سرمایه ها در حوزه پدافند غیرعامل کشور انجام شده است که البته نیاز است در این زمینه فعالیت های بیشتری انجام شود.

وی بیان کرد: در هر استان ۱۶ کارگروه برای کنترل خطر و شناسایی تهدیدها فعال شده اند و فعالیت های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل گفت: همچنان که خراسان شمالی در دوران انقلاب و دفاع مقدس پیشتاز بوده است، در تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل نیز از استان های پیشرو است که امیدواریم در اجرای این طرح هم سرآمد بوده و موفق عمل کند.

سردار رحیمی در سفر یکروزه خود به خراسان شمالی طرح جامع پدافند غیرعامل استان را رونمایی کرد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا