اخبار

وزیر کشور: مشکلی در تامین اقلام مورد نیاز شب عید نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد هماهنگی‌های اطلاع رسانی اقتصادی در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش  عملکرد نیروی انتظامی در بحث نظارت و بازرسی در نشست امروز اظهار کرد: براساس آمار و ارقام نیروی انتظامی جدیت خوبی در بخش نظارتی داشته است. همکاری‌های اصناف در حوزه نظارت قابل تقدیر است و امیدواریم این فعالیت‌ها و هماهنگی‌ها ادامه داشته باشد.

 وزیر کشور درباره تأمین کالاها و نظارت بر قیمت‌ها برای ایام نوروز گفت: در جلسه امروز دستگاه‌های متولی گزارشی از ذخیره سازی کالاها ارائه کردند و در این زمینه نگرانی نداریم.

 وی یادآورشد: در مورد تعیین قیمت‌ها و نظارت‌ها و تنظیم بازار به ویژه برای کالاهای اساسی و ضروری قیمت‌هایی مشخص شده است و امروز هم مسئولیت و وظیفه تعزیرات و اتحادیه‌ها و صنوف برای نظارت دقیق مشخص شد و به استانداران و فرمانداران هم این موضوع ابلاغ می‌شود تا در استان‌ها هم ستادی برای این کار تشکیل شود.

وزیر کشور تصریح کرد: گزارشی در خصوص کمیت و کیفیت تولید کالاها بعد از تحریم‌ها به ویژه در صنایع پوشاک، صنایع خانگی و لبنیات در جلسه مطرح شد و این گزارش‌ها نشان می‌دهد که از حیث کمیت و کیفیت کالا با رشد بسیار مناسبی مواجه هستیم و رسانه‌ها هم باید به مسائل بپردازند و این موفقیت‌ها را با توجه به شرایط تحریم و افزایش قیمت ارز و مقرون به صرفه بودن تولید و از طرفی دیگر ممنوعیت ورود کالای قاچاق است، گزارش دهند.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت ارز شرایطی ایجاد کرد که در بحث تولید در حوزه‌های مختلف با کمیت و کیفیت خوب و مناسب روبه رو هستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به ثبت سفارش کالا برای ۶ ماه نخست ۱۴۰۰، گفت: با توجه به شرایط انتخابات در سال ۱۴۰۰، تغییر دولت و نوع فضای سیاسی و اقتصادی که در این ایام خواهیم داشت تاکید بر این است هم در تامین و ذخیره‌سازی و هم ثبت سفارش کالا تصمیمات مناسبی گرفته شود که قرار شد از الان حداقل برای سه ماه همه پیش بینی‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: در بحث هماهنگی‌های همه اعضای جلسه در تقویت و تشویق استفاده مطلوب مردم از فضای گردشگری با توجه به وضعیت کرونایی امیدواریم وضعیت طوری باشد تا استان‌های بیشتری بتوانند از این فضا استفاده کنند و نشست تاکید شد در مناطق قرمز، نارنجی و زرد حتماً محدودیت‌هایی اعمال می‌شود تا از حیث گردشگری، تجاری و اقتصادی مردم آنجا را دچار مشکل ن‌کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه حدود یک سال است که مردم چنین مشکلی دارند، ‌ تصریح کرد: به طور دقیق در سه نوروز ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ مردم با محدودیت مواجه هستند. در سال ۹۸ بحث سیل و سال ۹۹ بحث کرونا را داشتیم و برای ۱۴۰۰ هم ادامه معضل کرونا را داریم که توصیه شد با رعایت پروتکل‌ها و شرایط اعلامی، بتوانیم گردشگری مناسب را برای خرید و فروش مناسب داشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق گزارش اصناف، نمایشگاه‌ها ممنوع است و جشنواره‌های فروش از امروز آغاز شده است. از مردم خواهش می‌کنم همان طور که ظرف یک سال همکاری و هماهنگی خوبی با ستاد ملی کرونا داشتند این همکاری خود را تا زمانی ادامه دهند که این روند ثابت نزولی ادامه داشته باشد.

وزیر کشور این روند ثابت نزولی شیوع کرونا را نتیجه زحمات کارکنان وزارت بهداشت دانست و از مردم خواست برای داشتن یک نوروز بسیار خوب و خوش، پروتکل‌ها را بیشتر مراعات کنند.

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا