اخبار

دولت باید وامی متناسب با شرایط زلزله زدگان به مردم ارایه کند

محمدرضا رضایی کوچی  در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سفر جمعی از نمایندگان به مناطق زلزله زده سی سخت و دنا گفت: منطقه سی سخت و دنا بر روی گسل زلزله بوده و همچنین نوع مصالح ساختمانی بکار رفته در ساخت منازل فاقد کیفیت و استحکام مطلوب است  و مسوولان  این حوزه باید توجه جدی برای تقویت ساخت منازل مسکونی داشته باشند.

رییس کمیسیون عمران مجلس با توجه به وظایف بنیاد مسکن در شرایط بحرانی زلزله، گفت: ارایه طرح های هادی و صدور مجوزهای لازم جهت دریافت وام های مردمی و همچنین تعیین میزان کمک دولت برای ساخت و تامین اقلام خانگی از جمله وظایف بنیاد مسکن است که باید در این شرایط برای رفع مشکلات مردم این مناطق به آن توجه جدی نمایید.

وی در مورد میزان هزینه در نظر گرفته برای ساخت و بازسازی مساکن تخریب شده از زلزله، افزود: دولت باید وامی متناسب با شرایط اختصاصی فعلی به مردم ارایه کند، ودر تامین مصالح ساختمانی با کیفیت، برای ساخت واحدهای جدید توجه کند.

رضایی کوچی تاکید کرد: شهرداری ها باید با صدور پروانه های ساختمانی و معافیت موقت از پرداخت بدهی ها، نسبت به رفع مشکلات مردم آسیب دیده از زلزله اقدام کنند.  همچنین تامین تسهیلات لازم برای مستاجران از جمله موارد دیگری است که باید موردتوجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون عمران با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در این کمیسیون افزود: اصلاح این قانون در دستورکار کمیسیون عمران قرار داشته تا با افزایش اختیار ناظران نسبت به رفع مشکلات آن ها اقدام شود ضمن اینکه با افزایش اختیار  آن ها در قبال عملکردشان افزایش خواهد یافت.

رضایی کوچی با اشاره به حضور نمایندگان مختلف در مناطق آسیب دیده تاکید کرد: نمایندگان توجه جدی برای بازسازی مناطق آسیب دیده  دارند و موضوعات مربوطه را در مجلس پیگیری خواهند کرد.

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا