اخبار

شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در اهر ایجاد شد

حجت الاسلام محمدعلی نظری روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از جرم شهرستان با اشاره به نزدیکی انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران گفت: باید زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور با حضور حداکثری آحاد مردم فراهم کنیم.

این مقام مسئول قضایی افزود: انتظار می رود نهادهای مسوول با اتخاذ تدابیر ویژه، تمهیدات لازم را برای برگزاری یک انتخابات پرشور، سالم و رقابتی فراهم کنند .

وی با هشدار به متخلفان از جمله در زمینه تبلیغات پیش از موعد، تخریب افراد و اقدامات غیرقانونی برای زمینه سازی جهت خرید و فروش آرا، گفت تمامی فعالیت های نامزدهای احتمالی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا رصد می شود.

حجت الاسلام نظری با اشاره به ایجاد شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسرا و دادگستری اهر، اعلام کرد: شهروندان در کنار مسئولین شهرستانی و نهادهای امنیتی و انتظامی می توانند تخلفات و جرایم نامزدها را به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی جهت برخورد قانونی گزارش کنند و مطمئن باشند دستگاه قضائی بدون چشم پوشی با ناقضان قانون و متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی دستگاه قضایی با ضابطین اقدامات لازم نسبت به منظور امحای آثار تبلیغات زود هنگام از قبیل دیوار نویسی و تبلیغ در فضای مجازی انجام شده است و از نامزدهای احتمالی انتظار می رود هرگونه فعالیت های تبلیغی را در موعد قانونی انجام دهند .

سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران همزمان با انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا