اخبار

معاون اول رییس جمهوری: دولت با تمام ظرفیت از کشاورزی مدرن حمایت می‌کند

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در آیین بهره‌برداری از ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار و مجتمع گلخانه‌ای صادق آباد کردستان که به صورت ویدئو کنفرانس در سنندج برگزا شد، اظهار داشت: کردستان با داشتن ظرفیت‌های فراوان بخش کشاورزی جزو مهمترین استان‌های کشور در این بخش است.

وی با اشاره به اینکه جهت‌گیری کشاورزی مدرن در این استان به طور صحیح در حال پیشروی است، اضافه کرد: دولت با همه ظرفیت‌های خود از روند تحقق کشاورزی مدرن در اقصی نقاط کشور به ویژه استان‌های توانمندی هم چون کردستان حمایت می‌کند.

معاون اول رییس جمهوری افزود: کارها و اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه کشاورزی و صرفه‌جویی در مصرف آب با اجرای طرح‌هایی هم چون آبیاری تحت فشار انجام شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان نیز اظهار داشت: طی سال های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ بیش از ۱۵ هکتار گلخانه به سطح گلخانه‌های کردستان اضافه شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ هم ۲۵ هکتار دیگر در این استان ایجاد می‌شود.

فرید سپری با اشاره به اینکه چهار میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال تسهیلات در بخش گلخانه استان پرداخت شده است، اضافه کرد: اعطای تسهیلات ارزان قیمت از عوامل موثر در توسعه استان در بخش های مختلف است.

وی با بیان اینکه زیرساخت گلخانه صادق آباد دهگلان سال ۱۳۹۱ با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار ایجاد شده است، گفت: این گلخانه در ۲۰ هکتار احداث شده که برای ایجاد آن ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۲۱۰ میلیارد ریال هم آورده شخصی متقاضی به این طرح اختصاص پیدا کرده است.

از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دکتر جهانگیری به استان کردستان، می‌توان به بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه، شروع عملیات اجرایی طرح ساماندهی و توسعه مرز رسمی باشماق مریوان، شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی و تولیدی، طرح‌های مسکن مهر و ۲۰ زمین ورزشی، ۴.۲ هکتار گلخانه و ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و طرح‌های قابل افتتاح حوزه کشاورزی استان اشاره کرد.

جهانگیری همچنین با حضور در روستای “هانیس” سنندج، ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی را به بهره‌برداری می‌رساند، سپس در نشستی با نخبگان اقتصادی استان شرکت می‌کند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه است.

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا