اخبار

امام جمعه همدان: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مستلزم مشارکت جوانان است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز چهارشنبه در مجمع جوانان همدان افزود: مهم ترین ویژگی جوانان در عرصه مدیریت، خط شکنی است و در این استان ظرفیت‌های مدیریتی مرتبط با جوانان همچون خانه جوانان ایجاد شده که باید از این ظرفیت ها در حوزه های مدیریتی به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات مهم دراین رابطه تقویت ارتباطات با جوانان و حمایت از آنها است، اظهار داشت: بدون ارتباط منطقی و تعامل با جوانان نمی توانیم زمینه مشارکت و بهره مندی از ظرفیت آنها در عرصه های مدیریتی را فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه شناسایی جوانان توانمند با افکار و سلایق مختلف برای پیشبرد برنامه‌ها و تحقق اهداف، تصریح کرد: تقویت جریان مؤمن و انقلابی اصل و راهبردی مهم است که باید همواره موردتوجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با اشاره به اینکه فارغ از نوع انتخاب‌، مشارکت حداکثری در انتخابات مسئله مهمی است، گفت: هرچند نوع انتخاب بسیار مهم است اما اصل اولیه مسئله مشارکت حداکثری مردم است که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تأکید دارند و همه ما نیز باید مشارکت حداکثری را تبلیغ کنیم.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه همه براساس قانون و در چارچوب ضوابط حق فعالیت انتخاباتی و سیاسی را دارند، افزود: هدف اولیه و اساسی مجمع جوانان پرداختن به مسائل فرهنگی است که البته باید از این ظرفیت در موقعیت های مختلف از جمله انتخابات پرشور و فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به جوانان گفت: در صورت داشتن هرگونه طرح و ایده در عرصه ارتقای فرهنگ، کادر سازی و اصلاح مدیریت استان پیشنهادات خود را به شورای فرهنگ عمومی ارائه کنید تا بررسی و براساس قانون در حد امکان عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه جوانان باید در حل مشکلات نقش داشته باشند، افزود: مطالبه گری ویزگی بارز نسل جوان و نوجوان است به ویژه جوانانی که انگیزه‌های انقلابی و دلسوزانه دارند و بدانید که مطالبه گری باید مبنای دینی داشته و مبتنی بر عدالت باشد.

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا