اخبار

هیات ناظر ایران از فاز عملیاتی رزمایش اَمَن-۲۱ در پاکستان بازدید کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرحله عملیاتی رزمایش بین المللی امن به میزبانی نیروی دریایی پاکستان با حضور ۴۵ کشور که در سطوح مختلف مانند عملیاتی، اعزام ناو، هیات ناظر و نماینده شرکت کرده‌اند، امروز در دریای عرب آغاز شد.

«عارف علوی» رییس جمهوری پاکستان، روسای قوای مسلح این کشور به همراه دریابُد «محمد امجد خان نیازی» فرمانده نیروی دریایی پاکستان در این مراسم حضور داشتند.

امیر دریادار دوم «آریا شفقت رودسری» رئیس هیات نظامی کشورمان که به نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح برای حضور در رزمایش امن-۲۱ به عنوان کشور ناظر و رایزنی با مقامات پاکستانی پنجشنبه گذشته به کراچی سفر کرده است، امروز از فاز عملیاتی این رزمایش بازدید کرد.

ده‌ها فروند ناو جنگی، هواپیما، بالگردهای عملیاتی، شناورهای تندرو و رزمی متعلق به کشورهای مختلف در قلمروی تعیین شده اقدام به تمرین مشترک کرده و توانمندی‌های خود در زمینه‌های مختلف را به نمایش گذاشتند.

مراسم افتتاحیه هفتمین رزمایش چندملیتی موسوم به «اَمَن-۲۰۲۱» به میزبانی نیروی دریایی پاکستان و با حضور ۴۵ کشور از جمله یک ناظر از ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۲۴ بهمن در بندر «کراچی» آغاز شد.

رییس و اعضای هیات نظامی ایران همچنین روز گذشته در شهر کراچی با دریابُد امجد نیازی فرمانده نیروی دریایی پاکستان دیدار کردند. 

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا