اخبار

قالیباف: نمایندگان ۴۸ ساعت برای ارائه پیشنهاد درباره بودجه فرصت دارند

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی کلیات بودجه اصلاحی ۱۴۰۰ با ۲۱۱ رای موافق به تصویب نمایندگان رسید.

«محمدباقر قالیباف» پس از رای گیری کلیات لایحه بودجه گفت: از زمانی که لایحه بودجه اولیه به مجلس ارائه شد، مجلس ابتدا با دولت تشکیل جلسه داد و بنا شد با تفاهم و برای حل مشکلات مردم، پیشنهادات در خصوص لایحه بودجه بررسی شود. زیرا لایحه بودجه در حقیقت وضعیت اقتصادی مردم را در یک سال رقم می‌زند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در این مسیر تعامل لازم بین دولت و مجلس صورت نگرفت و مجلس لایحه بودجه ۱۴۰۰ را برای اصلاح به دولت بازگرداند. البته در لایحه اصلاحی ۷ مورد از اصلاحاتی که مدنظر مجلس بود اعمال شد و امروز مجلس با رای بالایی کلیات بودجه را  تصویب کرد.

وی با بیان اینکه لایحه تصویب شده برای بررسی جزئیات به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود، اظهار داشت: کمیسیون تلفیق از بعدازظهر امروز جلسات خود را برای بررسی جزئیات بودجه برگزار کرده و تا بعدازظهر جمعه اول اسفندماه به اتمام خواهد رسید. درادامه نیز نمایندگان و کمیسیون‌ها ۴۸ ساعت فرصت دارند پیشنهادات جدید خود را درخصوص لایحه اصلاحی بارگذاری کنند. البته پیشنهادات قبلی همچنان پابرجاست.

قالیباف خاطرنشان کرد: در روز یکشنبه آینده مجلس بررسی جزئیات بودجه را آغاز خواهد کرد. زیرا فرصت تا پایان سال بسیار محدود است.

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا