اخبار

هرکیلو مرغ در تبریز، ۳۰ هزار تومان!/ قیمت مصوب هم کاری از پیش نبرد

هنوز مدتی زیادی از آشفتگی بازار مرغ و رسیدن آن به هرکیلوگرم ۲۵ هزار تومان و ورود ستاد تنظیم بازار نگذشته که بار دیگر قیمت مرغ در تبریز و دیگر استان‌ها پرکشیده است. علی‌رغم تصویب ستاد تنظیم بازار برای فروش مرغ به قیمت هرکیلو ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان از آغاز این هفته قیمت مرغ در تبریز بین ۲۶ تا ۳۰ هزار تومان در نوسان بوده است.

این در حالی است که مسئولین اذعان دارند، مشکل تامین نهاده دامی‌که یکی از علل اصلی افزایش قیمت مرغ بوده حل شده و این بار هم افزایش قیمت واکسن بهانه‌ای برای قیمت نامعقول مرغ شده است. افزایش قیمت مرغ در تبریز حتی تا ۳۰ هزار تومان در حالی است که آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های تولید مرغ و تخم مرغ است و حتی نیازهای سایر استان‌ها را نیز تامین می‌کند و مشکلی از بابت کمبود مرغ وجود ندارد.

با این حال مسئولین استانی دلیل افزایش قیمت مرغ در تبریز را ناشی از تبعیت افزایش قیمت در تهران می‎‌دانند. بهروزین، معاون بهبود تولیدات دامی‌جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: با توجه به جوجه ریزی مناسبی که در دی ماه اتفاق افتاده کمبودی در زمینه تولید مرغ وجود ندارد! افزایش قیمت مرغ در تهران بقیه استان‌ها را هم تحت تاثیر قرار داده است، امیدواریم در روزهای آینده با افزایش عرضه مرغ در سطح استان بتوانیم به سطح متعادلی برسیم.

با توجه به افزایش قیمت سرسام آور گوشت قرمز در سالهای گذشته گوشت مرغ همواره جانشین این محصول پروتئینی بوده است اما با افزایش قیمت‌های سرسام آور در ماه‌های اخیر به نظر می‌رسد که مصرف این گوشت نیز در سفره ایرانی‌ها کمرنگ‌تر خواهد شد.اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا