اخبار

فعال سیاسی: توهین به مقامات نباید عادی شود

فعال سیاسی و استاد دانشگاه با بیان اینکه توهین و هتاکی به رئیس ‌جمهوری و هر شخصی مذموم است، گفت: توهین به مقامات نباید عادی شود.

رحیم شهرتی فر روز یکشنبه در گفت و گو باخبرنگار اظهار کرد: در تاریخ ایران معمولا عده ای از انسان ها برای توهین به افراد و مقامات اجیر می شوند که گاهی اجیر بی مزد و گاهی اجیر بامزد هستند تا امیال و اغراض سیاسی یک عده را تامین کنند.

وی با بیان اینکه این امر در تاریخ ما مسبوق به سابقه است، افزود: مثلا در دوره مصدق شعبان بی مخ ها پیدا می شوند که این روزها به آنها گروه های فشار می گویند.

شهرتی فر گفت: اساسا توهین شایسته نیست و یک مساله غیراخلاقی در تمام فرهنگ ها و جوامع است به خصوص که اگر یک مقام رسمی و ملی باشد.

وی با بیان اینکه نقد و ارزیابی عملکرد مسوولان امری طبیعی و منطقی است ولی توهین به هیچ وجه پذیرفته نیست و امری مذموم است، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر نقد و ارزیابی عملکرد مسوولان تاکید کرده اند اما همواره توهین به اشخاص را محکوم کرده اند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: به نظرم انسان هایی که بی محابا توهین می کنند یا ناآگاه هستند و یا هدایت شده اند که این امر مستلزم ورود دادستانی به مساله و شناسایی عاملان این امر است تا مشخص شود که این گونه هنجارشکنی ها از کجا هدایت می شود.

شهرتی فر با تاکید بر اینکه نباید چنین رویه هایی به امری عادی تبدیل شود، گفت: این نوع توهین و بی احترامی ها ضمن خدشه بر وحدت ملی، دستاویزی برای دشمنان کشور هم است.

در راهپیمایی ۲۲ بهمن که روز وحدت و انسجام و همبستگی ملی ایرانیان است، عده ای در این روز به رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم پرهیز از بی ادبی و هتاکی، علیه رییس جمهوری شعار دادند.ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا