اخبار

توهین به رییس جمهوری نادیده گرفتن رای و حق مردم است

علیرضا جانبازی روز یکشنبه در واکنش به توهین به رییس جمهور در جشن چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به خبرنگار ایرنا افزود : یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی انتخاب مسئولان ارشد نظام از طریق رای مستقیم ملت است که این رای باید برای همه مردم مورد احترام قرار بگیرد.

وی مقام ریاست جمهوری را تجلی مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت : این مقام علاوه بر نشان دادن جایگاه و نقش مردم در تعیین سرنوشت خود، به نوعی بزرگترین نماد گسست انقلاب اسلامی با نظام پوسیده شاهنشاهی بوده است که از جایگاه ویژه ای برخودار می باشد.

مسئول خانه احزاب مازندران با بیان اینکه توهین به هر شخصی در قاموس فرهنگی و باور اسلامی به شدت مذموم و منع شده است ، تاکید کرد: توهین به شخص رییس جمهوری به عنوان نماد مردم سالاری و منتخب مردم رفتار زشت و قبیح است که همه باید آن را محکوم کنند تا دوباره تکرار نشود.

جانبازی با اظهار این که توهین به رییس جمهوری توهین به هرگونه حق انتخابات و انتخابات در کشور است ، گفت : نباید این رفتار نادیده گرفته شود زیرا با سهل انگاری در چنین مواردی ممکن است به یک رویه ناپسند تبدیل شود.

وی افزود : رفتاری که از عده ای در اصفهان سرزد خارج از هرگونه قواعد رفتار مدنی و گرایش های حزبی است . تفاوتی نمی کند که افراد از چه نگرشی و الگوی سیاسی و همچنین گرایشی حزبی پیروی می کنند زیرا در عمل این رفتار بسیار خطرناک و در عین حال مذموم است.

مسئول خانه احزاب مازندران همچنین اینگونه توهین ها را دور از شان انسانیت دانست و افزود : ملاک ما عملکرد مسئولان است و به اندازه کافی روش برای نقد و پرسش وجود دارد و کنش توهینی هیچ جایگاهی در فضای انتقادی نداشته و ندارد.

جانبازی بر زاویه دیگر اتفاق روز ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: اصل نظام جمهوری اسلامی بر مردم سالاری بوده و توهین به مسئولانی که از سوی مردم و با رای مستقیم انتخاب می شوند زیر سئوال بردن اصل انقلاب و نظام اسلامی است. توهین کنندگان هیچگاه نمی توانند ادعا کنند برای انقلاب و زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت می کنند زیرا در عمل و رفتار با اصل انقلاب اسلامی مخالف کرده و آن را نپذیرفتند.

وی با اشاره به چهره های افراد توهین کننده به رییس جمهور گفت: مشخص است که این افراد از چهره های با اصالت و دارای دلبستگی به آرمان های امام و انقلاب نیستند و صرفا بر اساس رفتارهای خودسرانه و منفعت محور دست به چنین کار قبیحی زدند.

هزینه تراشی برای نظام نکنید

جانبازی همچنین ضمن محکومیت توهین به رییس جمهور، پیامدهای چنین تحرکاتی را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: متاسفانه اینگونه رفتار و گفتار هزینه تراشی سنگینی برای نظام خواهد داشت که بار مسئولان را بیشتر خواهد کرد.

مسئول خانه احزاب مازندران ادامه داد: رخداد چنین جریان خودسری آن هم در سالروز پیروزی انقلاب عواقب و پیامدهای ناگواری خواهد داشت که متاسفانه از همین اکنون نیز به عنوان خوراک دشمنان نظام در عرصه بین الملل تبدیل شده است.

وی افزود : در روزهای اخیر بسیار از رسانه های معاند با تمسک به توهین به رییس جمهوری بر طبل شکاف داخلی کوبیدند که ممکن است رفته رفته زمینه را برای ناامیدی اجتماعی فراهم کند زیرا همان طور که گفته شد مساله فقط توهین به رییس جمهوری نیست بلکه توهین به رای ملت و خود ملت است.

جانبازی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به دور از تمامی مسائل ، گرایش ها و مشکلات اقتصادی زمان وحدت و انسجام توصیف کرد و گفت: این روز نماد و چهره انقلاب است و احدی حق ندارد با رفتار خودسرانه آن را تخریب کند و برای این که اینگونه رفتارها تکرار نشود باید به صورت جدی با مسببان آن برخورد شود و مردم آرام شوند.

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا