اخبار

روز خاص پرشورها در فوتبال ایران/ تراکتور با دو راننده به جام طلایی رسید!

امروز ۲۵ بهمن ماه روزی خاص برای هواداران تراکتور است. سالروز اولین قهرمانی تیم محبوب پرشورها در فوتبال کشور. هفت سال پیش در چنین روزی تیم تراکتور موفق شد برای نخستین بار فاتح جام حذفی شده و به اولین افتخار خود در فوتبال ایران دست یافت.

تراکتور با ۲ راننده در راه قهرمانی

تراکتور با ۲ سرمربی موفق به تصاحب این جام شد؛ به این ترتیب که سرخ‌پوشان کار خود را با مجید جلالی آغاز کردند اما در بین راه با توجه به کنار رفتن او و جانشینی تونی اولیویرا، درنهایت با فرمان این سرمربی پرتغالی توانستند کاپ قهرمانی را از آنِ خود نمایند.

جام طلایی با نقش‌آفرینی دقیقی

رکورد ویژه تراکتور برای کسب این قهرمانی ثبت آمار بدون گل خورده بود که می‌توان از آن به عنوان جام طلایی یاد کرد. سعید دقیقی بهترین گلرن تراکتور در این جام لقب گرفت که ۳ گل حساس به ثمر رسانده و گل‌های صعود به فینال و قهرمانی را نیز به نام خود ثبت کرد.

جلالی کاشت، تونی برداشت!

تراکتوری‌ها در آن دوره در فصل ۱۳۹۳-۱۳۹۲ با توجه به اینکه تیم لیگ برتری بودند، کار خود را از مرحله یک شانزدهم نهایی استارت زدند. این تیم در مجموع ۴ بازی برای رسیدن به جام قهرمانی انجام داد که ۲ بازی ابتدایی با هدایت جلالی و ۲ بازی آخر با هدایت تونی اولیویرا بود.

صعود بی‌دردسر

نخستین حریف تراکتور همشهری‌اش ماشین‌سازی بود. این دیدار با عنوان دربی قدیمی‌فوتبال تبریز در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی به دلیل انصراف ماشین‌سازان برگزار نشد تا تراکتور سه بر صفر برنده اعلام شده و بدون دردسر به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات صعود کند.

سوخت‌گیری با نفت

سرخ‌پوشان دیار آذربایجان در مرحله یک هشتم نهایی به دیدار با نفت مسجدسلیمان رفتند و در زمین رقیب جنوبی موفق شدند با ۲ گل پیاپی فرشید طالبی و کریم انصاری فرد به ترتیب در دقایق ۵۳ و ۵۵ به پیروزی دست یافته و به جمع ۸ تیم برتر راه یابند.

لوکوموتیو سواری در پایتخت

شاگردان مجید جلالی در مرحله یک چهارم نهایی به میهمانی راه آهن رفتند که در این بازی توانستند با نتیجه مشابه و اینبار با گل‌های سعید دقیقی در دقیقه ۱۶ و کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۶۱ حریف پایتخت‌نشین را نیز از سد راه برداشته و با سوار بر لوکوموتیو به مرحله نیمه نهایی برسند!

بازگشت سیبیلوی محبوب

تراکتور از مرحله نیمه نهایی به دنبال تغییراتی که در کادر فنی این تیم بوقوع پیوست و طی آن، مجید جلالی از تبریز رفتنی شده و تونی اولیویرا در بازگشت به این شهر فرمان هدایت این تیم را به دست گرفت، با این سرمربی پرتغالی به کار خود در این مسابقات ادامه دادند.

عبور از سد فولادین

شاگردان تونی اولیویرا در دور نیمه نهایی پذیرای فولاد بودند که در سرمای سوزناک ورزشگاه یادگار امام ره تبریز با ضربه سر زیبای سعید دقیقی در دقیقه ۷۶ از روی ارسال علی کریمی‌موفق شدند به گل برتری دست یافته و با شکست حریف خوزستانی به فینال جام حذفی راه یابند.

تراکتور از مس طلا ساخت!

تراکتوری‌ها در دیدار پایانی مقابل مس کرمان صف‌آرایی کردند که این بازی در خانه حریف برگزار شد. تیم محبوب پرشورها بازهم با گلزنی سعید دقیقی که روی حرکت انفرادی و دیدنی کریم‌ انصاری‌فرد در دقیقه ۵۱ شکل گرفت، میزبان خود را مغلوب و جشن قهرمانی برپا کرد.

یار کرمانی، بازمانده نسل طلایی

از آن تیم تراکتور که ستاره‌هایی نظیر محمد نصرتی، مهدی کیانی، محمد ابراهیمی، علی کریمی، کریم انصاری‌فرد، سعید دقیقی و … را در ترکیب خود داشت، فقط میلاد فخرالدینی در تیم کنونی سرخ‌پوشان بازی می‌کند و تنها بازمانده از نسل اولین قهرمانی پرشورهاست.

فخر فخرالدینی!

نکته جالب اینکه میلاد فخرالدینی در دومین قهرمانی تراکتور در جام حذفی هم که در دوره گذشته این مسابقات در شهر مقدس مشهد رقم خورد، عضو این تیم بود و با حضورش در هر دو قهرمانی، به نوعی پرافتخارترین بازیکن تاریخ تیم پرطرفدار دیار آذربایجان به حساب می‌آید.اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا