اخبار

رزمایش اَمَن؛ ظرفیتی برای گسترش همکاری‌های ایران وپاکستان

دریادار دوم «علی عباس» روز شنبه در حاشیه نهمین کنفرانس بین المللی دریانوردی که با حضور هیات نظامی ناظر به نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح ایران در شهر «کراچی» آغاز به کار کرد، طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: نیروی دریایی پاکستان مفتخر به میزبانی از هیات نظامی ایران در رزمایش چندملیتی اَمَن-۲۱ است و حضور آنان فرصتی مجدد برای اذعان به روابط تاریخی و برادرانه دولت و مردم پاکستان با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: دستور کار اصلی رزمایش اَمَن مشارکت جمعی برای غلبه بر چالش‌های مشابه به ویژه محک توانمندی‌های کشورهای ساحلی حاضر برای بررسی مشکلات در حوزه دریا است.

این دریادار (بازنشسته) نیروی دریایی پاکستان افزود: امنیت پایدار در منطقه اقیانوس هند یک موضوع راهبردی است و ما معتقدیم حضور جمهوری اسلامی ایران در رزمایش اَمَن-۲۱ فرصت دوباره‌ای برای توسعه همکاری‌ها میان نیروهای دریایی دو کشور و عزم مشترک برای کمک به تقویت امنیت در اقیانوس هند خواهد بود.

وی گفت: افزایش تعامل در آینده نیاز مشترک ایران و پاکستان است، تبادل اطلاعات میان دو کشور در حوزه دریا باید قوی تر شود تا بتوانیم از توانمندی‌های یکدیگر برای رسیدن به اهداف صلح و توسعه پایدار بهره‌برداری کنیم.

دریادار دوم علی عباس تاکید کرد: حضور ایران در رزمایش بین المللی اَمَن-۲۱ بیانگر اهمیت همکاری‌های دو کشور و خواست مشترک آنان برای افزایش این تعاملات است و این رویداد گام جدیدی در مسیر اقدامات ایران و پاکستان در آینده است.

وی افزود: ایران و پاکستان طی مشترکات فراوانی از جمله دینی، فرهنگی، جغرافیایی و دریایی به یکدیگر پیوند خورده‌اند و ما از افزایش همکاری‌های مشترک با جمهوری اسلامی حمایت می‌کنیم.

علی عباس گفت: بنادر چابهار و گوادر دو بندر خواهرخوانده ایران و پاکستان است و باید با توسعه ظرفیت‌های این بنادر، مسیر همکاری‌های مفید و متقابل آن ها فراهم شود.

وی اظهار داشت: تعاملات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از دیرباز ادامه داشته و هیچ عاملی نمی‌تواند این همکاری‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

براساس این گزارش، نهمین کنفرانس بین المللی دریانوردی با حضور هیات نظامی جمهوری اسلامی ایران و مقام‌های بلندپایه سیاسی-نظامی پاکستان روز شنبه در شهر بندری کراچی برگزار شد و نشست پایانی آن فردا برپا می‌شود.

اعضای هیات نظامی کشورمان به نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی دریایی ارتش و سپاه به ریاست امیر دریادار دوم «آریا شفقت رودسری» به همراه سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین المللی دریانوردی شرکت کردند.

رزمایش بین المللی «اَمَن» با شعار «در کنار هم برای صلح» تا ۱۶ فوریه (۲۸ بهمن) در کراچی ادامه خواهد داشت.

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا