اخبار

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی: بودجه مسکن مددجویی۲ برابر می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه امسال نزدیک به یکهزار واحد مسکن برای مددجویان تحت پوشش این نهاد خرید یا ساخته شده است، گفت: بودجه خرید یا احداث مساکن مددجویی در سال آینده ۲ برابر می‌شود.

محمد کلامی روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار هشترود افزود: امسال به طور متوسط روزانه سه واحد مسکن توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خرید یا احداث شده است.

وی بیان کرد: تامین مسکن از اولویت‌های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه فقرزدایی به شمار می‌رود زیرا مسکن به تنهایی می‌تواند دلیلی بر فقر یا عدم فقر باشد و بر سیاست‌های اشتغال با رویکرد مشاغل خانگی نیز تاثیر دارد.

وی همچنین راه اصلی عبور از فقر را خودکفایی عنوان کرد و افزود: اشتغالزایی و ارتقای روحیه کار و تلاش، نیازمندان را به حیات اقتصادی و اجتماعی باز می‌گرداند.

«کلامی» بر هم‌افزایی خیران و مسئولان شهرستان‌ها نیز تاکید کرد و ادامه داد: اگر بخشی از هزینه‌های تامین مسکن و ایجاد اشتغال را خیران و مسئولان محلی تقبل کنند، کمیته امداد استان، اعتبار بیشتری در این خصوص به آن شهرستان‌ها اختصاص خواهد داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی افزود: ۶ هزار و ۵۰۰ شغل طی سال ‌جاری توسط این نهاد ایجاد شده است.

کمیته امداد هشترود در زمینه ایجاد اشغال موفق عمل کرده است

«کلامی» اظهار داشت: هشترود در جمع‌آوری صدقات در سطح استان رتبه پنج را دارد و در بحث اشتغال جزو شهرستان‌های موفق بوده و بر همین اساس بودجه امسال شهرستان به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

فرماندار هشترود هم در این دیدار بر توانمندسازی زنان سرپرست خانواده تاکید کرد و گفت: از ۶۰۰ زن سرپرست خانوار که تحت پوشش کمیته امداد هشترود هستند، سالانه ۱۰ درصد در زمینه‌های مهارت‌آموزی، تحصیل و اشتغال توانمندسازی شده و از مستمری‌بگیری این نهادها خارج می‌شوند.

وی گفت: ۱۱۱ فرصت شغلی هم از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای زنان خانوار کمیته امداد در ۱۰ ماهه امسال ایجاد شده است.

در این دیدار همچنین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) هشترود در سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا