اخبار

حضور هفت دونده نابینای آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی

رییس هیات نابینایان و کم بینایان آذربایجان شرقی با اشاره حضور نمایندگان استان در اردوی تیم ملی دو ومیدانی نوجوانان و جوانان گفت: ۴ دونده پسر و ۳ دونده دختر در این اردو در حال تمرین هستند که هیات تمام تلاش خود را برای افزایش آمادگی این ورزشکاران به کار خواهد گرفت.

خسرو سلیمی نیا روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ، ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر افزود: در سال ۹۹ هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان با توجه به شرایط خاص جهانی و شیوع ویروس کرونا، با رعایت دستورالعمل های اعلامی از طرف مراجع ذیربط و بکارگیری الزامات بهداشتی در صدد حفظ نشاط و پویایی ورزشکاران عزیز روشندل بخصوص ورزشکاران قهرمان بوده است.

رییس هیات نابینایان و کم بینایان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برگزاری چهار دوره مسابقات آنلاین آمادگی جسمانی استانی و شرکت در ۲ دوره مسابقات کشوری آنلاین آمادگی جسمانی آقایان و بانوان، ۲ دوره مسابقات آنلاین شطرنج نابینایان و کم بینایان کشور از مهمترین فعالیت برنامه های هیات بوده است.

سلیمی نیا اضافه کرد: با تلاش مربیان و ورزشکاران با تصاحب ۵ مدال طلا، ۷ نقره و ۴ برنز موفق به کسب یک دوره قهرمانی و یک دوره نائب قهرمانی مسابقات آنلاین آمادگی کشوری در بخش آقایان و همچنین با ۳ مدال طلا، ۸ نقره و ۲ برنز موفق به کسب ۲ دوره مقام نائب قهرمانی مسابقات آمادگی جسمانی در بخش بانوان شدیم.

وی عنوان کرد: کسب مقام دوم مسابقات شطرنج آنلاین توسط شطرنج باز برجسته روشندل، هادی مشیرآبادی و عضویت وی در تیم ملی شطرنج آنلاین نابینایان و کم بینایان کشور از دیگر موفقیت های ورزشکاران استان می باشد.

سلیمی نیا با ببان اینکه فعالیت های فرهنگی بخش دیگری از زمینه فعالیت های هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان در دوران فراگیری ویروس کرونا بوده است، اظهار کرد: از جمله این فعالیت ها می توان به برگزاری مسابقات سی حدیث و مسابقات حفظ جزء سی ام قرآن کریم اشاره کرد.

وی یادآوری کرد: در طول دوران شیوع ویروس کرونا با وجود استمرار فعالیت های ورزشی توسط مربیان و ورزشکاران نابینا و کم بینا، در سایه رعایت شیوه نامه های بهداشتی موردی از ابتلا به ویروس کرونا در بین ورزشکاران و مربیان این هیات ورزشی گزارش نشد.

سلیمی نیا از برنامه های آتی هیات نابینایان و کم بینایان آذربایجان شرقی به حضور چهار ورزشکار دونده پسر و سه ورزشکار دونده دختر در اردوی تیم ملی دو ومیدانی جوانان و نوجوانان نابینایان و کم بینایان اشاره کرد.

وی گفت: هیات نابینایان و کم بینایان آذربایجان شرقی تمام تلاش خود را برای حفظ آمادگی این هفت ورزشکار و برقراری مستمر جلسات تمرینی آنان به کار می بندد که امیدواریم بخشی از مشکلات این ورزشکاران با حمایت های مدیر کل محترم اداره ورزش و جوانان استان برطرف شود.

وی با اشاره به تدوین تقویم ورزشی این هیات برای سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: سعی کردیم تقویم ورزشی هیات را هم در شرایط کرونایی و هم شرایط عادی طوری تدوین کنیم که در آن توجه ویژه ای به امر استعدادیابی ورزشکاران و آموزش مربیان و داوران شده باشد.

رییس هیات نابینایان و کم بینایان آذربایجان شرقی همچنین از همه همکاران و دست اندرکاران حوزه ورزش روشندلان که زمینه ساز موفقیت ورزشکاران شده اند، تقدیر و تشکر کرد .ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا