اخبار

۲۲ بهمن در حکم عید غدیر است

امام جمعه سلطانیه گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، ۲۲ بهمن در حکم عید غدیر است، زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ایام‌الله دهه‌فجر بهترین فرصت برای تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بیان دستاوردهای انقلاب به معنای نادیده گرفتن و کتمان‌ مشکلات نیست اما به برکت انقلاب با همه سنگ‌اندازی‌های دشمنان، دستاوردهای فراوانی نصیب کشور شده است.

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب باید بیان شود تا مردم به‌ویژه جوانان با خدمات نظام اسلامی آشنا شوند، اضافه کرد: برای خدمت هر چه بیشتر به مردم و توسعه کشور، مسئولان باید با همه توان برای رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی مردم تلاش کنند.

این‌ مسئول با یادآوری این‌ مطلب که آمارهایی که در تشریح خدمات انقلاب داده می‌شود، آمارهای بین‌المللی است، یادآور شد: این آمارهای مقایسه‌ای با آمارهای دوران پهلوی توسط سازمان‌های بین‌المللی ارائه شده که همه آن‌ها به پیشرفت کشور در دوران انقلاب تاکید دارند.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر اینکه همه دستاوردهای انقلاب به راحتی حاصل نشده است، تصریح کرد: این دستاوردها در حالی است که کشورمان جنگ تحمیلی را از سر گذرانده و در حال حاضر نیز با انواع تحریم‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

حسینی‌نسب، تشکیل حکومت اسلامی را مهم‌ترین دستاور انقلاب عنوان کرد و افزود: تشکیل حکومت الهی، آرزوی دیرینه انبیا بود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخصه حکومت اسلامی این است که ولی‌فقیه در رأس آن باشد، گفت: حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت‌فقیه، دستاورد مهم و با ارزش ارزشمند انقلاب اسلامی است.

امام جمعه سلطانیه متذکر شد: در بحث اهمیت امامت و رهبری جامعه، همین بس که خداوند متعال در اول خلقت حضرت آدم را به عنوان پیغمبر خلق کرده است و بعد مردم را.

وی با بیان اینکه ولایت‌فقیه در دوران غیبت کبری از آموزه‌های دینی است، تاکید کرد: اتحاد مردم با محوریت ولی‌فقیه خنثی کننده توطئه‌های دشمنان بوده و خواهد بود و اقتدار و بالندگی انقلاب اسلامی با مرهون ولایت‌فقیه است.

حسینی‌نسب با اشاره به فرا رسیدن یوم‌الله ۲۲ بهمن، ادامه داد: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، ۲۲ بهمن حکم عید غدیر را برای ما دارد، زیرا اکمال دین و اتمام نعمت، عملاً بعد از پیروزی انقلاب محقق شد، به همین خاطر همه ما باید قدردان این نعمت باشیم.

این مسئول، استقلال و حفظ تمامیت ارضی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: قبل از انقلاب اسلامی، ایران کاملاً وابسته به قدرت‌های خارجی بود و حتی در برهه‌ای از تاریخ، تکه‌هایی از کشور جدا شد اما به برکت انقلاب، حتی یک وجب از خاک کشورمان هم به بیگانگان داده نشد.

وی با تاکید بر این مطلب که تکیه به توان داخلی و جهش تولید باید یکی از اولویت‌های اصلی کشور باشد، خاطرنشان کرد: اقتصاد مکزیک وابسته به آمریکا است اما ۴۶ درصد مردم مکزیک زیر خط فقر زندگی می‌کنند که این امر بیان‌گر اهمیت تکیه بر توان داخلی است.
ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا