آموزشیاخبار

سامانه‌ اصلاح دستمزد معلمان مدارس غیردولتی طراحی شد

شهریار فولادوند امروز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در دیدار با محمدرضا نوروزپور مدیرعامل این رسانه درباره طرح نمایندگان مبنی بر اصلاح برخی از مواد قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی اظهار داشت: نمایندگان مجلس با توجه به گزارشاتی که دریافت کرده بودند، نگران حقوق و دستمزد کارکنان و معلمان غیردولتی بودند، به همین منظور در هفته اخیر در این خصوص جلساتی با نمایندگان مجلس برگزار شد.

وی ادامه داد: در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی با هدف نظارت عالیه بر روند فرایندها و همچنین صیانت از حقوق معلمان سامانه‌هایی طراحی و ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل دریافت برخی گزارشات، نگرانی‌هایی از حقوق و دستمزد معلمان مدارس غیردولتی داشتند که به منظور ارتقای حقوق این معلمان توضیحاتی را از سازمان مراکز غیردولتی خواستند و جلساتی در این زمینه برگزار شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره میزان مشارکت‌های مردمی اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه مهم برای توسعه و تعالی نظام تعلیم و تربیت نیازمند توسعه مشارکت‌های مردم، نهادها و دستگاه‌ها است.

فولادوند با بیان اینکه سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی متولی اصلی مشارکت است و در شرایطی که دولت با سختی و تنگناهای بسیاری روبه رو است، حضور مردم و مشارکت‌ها به یاری آموزش و پرورش آمده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش با تسهیل فرایند حضور مردم در امر تاسیس و راه اندازی مدارس از مشارکت‌های مردمی و نهادها بهره مند می شود.

فولادوند در خصوص چگونگی مشارکت به ویژه تاسیس مدرسه و مرکز غیردولتی در آموزش و پرورش نیز خاطر نشان کرد: در این حوزه نظرات و دیدگاه‌های متعددی است و در این که مولفه مشارکت رکنی مهم در توسعه آموزش و پرورش به شمار می‌رود، اتفاق نظر وجود دارد.

وی اظهار داشت: با وجود پذیرفته شدن اصل مشارکت، بسط و توسعه این مهم نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی جامعه و مردم از کارکردها و اثرات حضور بخش های مختلف در پیشرفت و توسعه آموزش و پرورش است و پرداختن رسانه‌ها به این توفیقات می‌تواند در تصحیح نگاه و کاهش اثرات شایعه سازی ها کمک کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره میزان خسارت واردشده به مشارکت‌های مردمی به واسطه شیوع ویروس کرونا گفت: فضای کلی جامعه نشان دهنده این است که با وقوع کرونا مشارکت اجتماعی و ملی بخش‌های دولتی و غیردولتی در سطوح مختلف جامعه در جبران آسیب ها به اقشار مختلف از انسجام و تحرک بیشتری برخوردار شده است.

فولادوند افزود: در حوزه مشارکت‌ در امر تعلیم و تربیت بخش های مختلف به ویژه شوراهای آموزش و پرورش که متشکل از سازمان ها و نهادهای مختلف و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها است به کمک آموزش و پرورش آمده است تا در شرایطی که امکان برگزاری کلاس‌های حضوری وجود نداشت، به رفع کمبودها کمک کند.

وی تصریح کرد: با حمایت این شوراها و آگاه سازی جامعه، آموزش و پرورش توانست به واسطه کمک‌های دولتی، عمومی و مردمی ظرفیت پوشش تحصیلی دانش آموزان را به حداکثر ممکن برساند.

رییس سازمان مدارس، مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: هرچند که در دوران شیوع ویروس کرونا خیرین و نهادهای دولتی در سطوح مختلف تلاش کردند که پوشش دانش‌آموزی در آموزش مجازی را به حداکثر برسانند اما هنوز هم بخشی از دانش‌آموزان در پوشش شبکه شاد قرار نگرفته اند که تلاش های جدی برای پوشش این دانش آموزان هم شروع شده است.

فولادوند ادامه داد: اولویت آموزش و پرورش صیانت از سلامت دانش آموزان و تعطیل نشدن آموزش بوده و اولویت آموزش و پرورش، آموزش حضوری دانش‌آموزان در مناطق ایمن با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی عنوان کرد: طراحی شبکه شاد و جلب مشارکت خانواده ها به عنوان یک تجربه و دستاورد بزرگ در مواجهه با بحران در آموزش و پرورش ماندگار و ثبت خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: این سازمان به واسطه حجم گسترده‌ای از مشارکت‌های مردمی و حضور شوراهای آموزش و پرورش توانست در جهت تامین تجهیزات و افزایش پهنای باند اینترنت، تامین مواد ضدعفونی و تهیه ابزار هوشمند برای دانش آموزان گام های موثری بردارد.

فولادوند همچنین درباره آسیب های کرونا به مدراس و مراکز غیردولتی گفت: وضعیت مدارس و مراکز غیردولتی با یکدیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: مراکز غیردولتی در شرایط شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده‌اند چراکه با وجود گستردگی و فراوانی مراکز غیردولتی به دلیل غیرحضوری بودن آموزش ها حضور دانش آموزان در آنها الزامی نیست و خانواده ها صرفا در صورت مهیا بودن همه شرایط برای تقویت تک‌درس‌ها اقدام می‌کنند و از طرفی این مراکز از جمله مراکز زبان و علمی آزاد بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا در گروه سوم از جهت تعطیلی اصناف قرار دارند، به همین دلیل این مراکز به شدت از ویروس کرونا متضرر شده اند.

وی تصریح کرد: تاثیر کرونا در حوزه مدارس غیردولتی و در مقایسه با مراکز کمتر است، زیرا آموزش های مدارس جنبه رسمی دارد به همین دلیل اثرات منفی کرونا بر این مدارس کمتر بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره شهریه مدارس غیردولتی گفت: مدارس یک شهریه مصوب و یک فوق برنامه دارند که در شرایط کرونا به دلیل عدم تشکیل کلاس‌های فوق برنامه‌ هزینه ای در این بخش گرفته نمی‌شود.اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا