اخبار

تجمع تعدادی از مربیان شهرداری تبریز برای پیگیری مطالبات

تعدادی از مربیان شهرداری تبریز برای دومین روز تجمع کردند و با در دست داشتن عکس نوشته و بنرهایی مقابل عمارت ساعت تبریز به بیان مشکلات خود پرداخته و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این افراد با در دست گرفتن بنرهایی که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «ما پرسنل بدون بیمه شهرداری خواهان توجه مسئولین به معیشتمان و بیمه تامین اجتماعی 30 روزه هستیم»، «سال‌ها وعده و وعید کافی است لطفا عمل کنید» و «ما خواهان عدالت علوی در شهرداری هستیم»، مقابل عمارت ساعت تبریز تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

یکی از تجمع‌کنندگان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تجمع اعتراضی خود در جلوی عمارت ساعت، اظهار کرد: ما جمعی از کادر شهرداری در قالب مربی هستیم که به اجبار با ما قرارداد منعقد کردند؛ در حالی که ما مربی نیستیم و هیچ گونه مدرک مربیگری از ما در حین ورود به شهرداری دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: در ابتدای کار به ما وعده‌ی فعالیت در قسمت امور اداری و ستادی شهرداری را دادند و چندین سال نیز در قسمت امور اداری و ستادی کار کردیم، ولی اکنون ما را به عنوان نیروی کار شهرداری نمی‌پذیرند.

وی با بیان این‌که اکثر معترضان این جمع با 19 یا 9 سال سابقه‌ی کاری حضور دارند، گفت: شورای شهر تبریز با افراد دیگری به عنوان مربی قرارداد منعقد کردند، ولی ما که با چندین سال سابقه در داخل شهرداری، هنوز به خواسته‌های خود نرسیده‌ایم؛ کسانی که که بعد از ما به حیطه‌ی کار ورود پیدا کردند تغییر وضعیت شده‌اند ولی ما حتی تغییر وضعیت نمی‌خواهیم، بلکه خواستار تغییر و اصلاح قرارداد خود هستیم.

نماینده تجمع‌کنندگان، مطالبه اصلی معترضان را ارتقای قرارداد و بیمه‌ی 30 روز عنوان کرد و گفت: از ساعت 7و نیم صبح تا دو ظهر به عنوان کادر شهرداری ساعات ورود و خروج را به طور دقیق در سیستم وارد می‌کنیم، ولی با این‌که وظایف کادر را انجام می‌دهیم، ولی بیمه‌ی ما طبق قانون کار نیست و حقوق یک و نیم میلیونی در این شرایط اقتصادی کفاف نمی‌دهد.

وی با تاکید بر این‌که خواسته‌ی اصلی ما توقف تبعیض در شهرداری بوده و شهرداری ملک خصوصی نیست، متذکر شد: در اواخر سال 98، 95 نفر از سازمان ورزش که از فامیل‌ و آشنایان برخی از اعضای شورا بودند، تبدیل وضعیت شده و اکنون به طور پراکنده در بخش‌های مختلف به عنوان مربی فعالیت می‌کنند، در حالی که سابقه‌ی کاری ما بیشتر از این افراد بوده و تبدیل وضعیت حق ما است.

وی با بیان این‌که ما استخدام رسمی نمی‌خواهیم، بلکه خواهان حقوق و مزایای خود براساس قانون کار و بیمه 30 روزه هستیم، تاکید کرد: شهرداری و شورا باید پاسخگو شوند، ما نمی‌توانیم تا آخر عمر با این قرارداد فعالیت کنیم.

نماینده تجمع‌کنندگان افزود: 327 نفر در تمام مناطق شهرداری تبریز نسبت به این شرایط معترض هستند که از بین این افراد 125 نفر به طور ستادی و کارمندی فعالیت داشته و مابقی نیز به عنوان مربی خیاطی و گلدوزی با مدرک فنی و حرفه‌ای کار می‌کنند.

وی ادامه داد: از زمانی که نسبت به شرایط کاری خود اعتراض کردیم، به ما می‌گویند «بروید در فرهنگسراها کار کنید، تا ادعا کنیم به عنوان مربی مشغول به کار هستید».

کریم صادق زاده_ سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در صحن علنی شورای شهر با بیان اینکه مدیران ما امروز در کمیسیون‌ها و هیئت مدیره‌های مختلف حضور دارند و حقوق و مزایای مناسبی دریافت می‌کنند، گفت: اما کارگران نیز باید مورد توجه باشند که امروز این‌گونه نیست.

وی با اشاره به تجمع روز گذشته‌ی تعدادی از مربیان شهرداری تبریز در اعتراض به دریافت حق و حقوق خود، افزود: دیروز جمعی از مربیان مظلوم شهرداری در جلوی شهرداری اعتراض می‌کردند و خواستار حق و حقوق خود بودند که این برای شهرداری تبریز و اعضای شورا ی شهر دوره پنجم شایسته نیست.

مطالبه مربیان خارج از اختیارات شهرداری است

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز نیز با اشاره به تجمع تعدادی از مربیان قرارداد ساعتی شهرداری تبریز در محوطه ساختمان مرکزی شهرداری تبریز، گفت: مطالبه مربیان خارج از اختیارات شهرداری بوده و شهرداری پیگیر اخذ مجوز برگزاری آزمون استخدامی است.

حجت الاسلام احمد حمیدی اظهار کرد: شهرداری تبریز در راستای مدیریت فرهنگ سراها و کتابخانه های خود و برای انجام برخی آموزش های فرهنگی و اجتماعی و گذران اوقات فراغت شهروندان، از خدمات ساعتی تعدادی افراد با تخصص های مختلف به صورت مربی استفاده می کند.

وی ادامه داد: قرارداد مربوط به این افراد بر اساس دستورالعمل ارائه شده اداره کار و امور اجتماعی منعقد شده است و حق الزحمه مربوطه نیز بر اساس چارچوب قانونی و ساعات همکاری پرداخت می شود.

وی افزود: خواسته این افراد تبدیل وضعیت و یا استخدام است که خارج از اختیارات شهرداری تبریز است و با توجه به اینکه این افراد در سنوات مختلف بدون برگزاری آزمون یا ایجاد فضای رقابتی به سیستم شهرداری وارد شده‌اند، لذا چنانچه مجوز رسمی برای استخدام داده شود، باید با برگزاری آزمون و رقابت صحیح بین تمام جوانان جویای کار شهرمان اتفاق بیافتد تا حقی از کسی سلب نشود.

حمیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اضافه کرد: شهرداری تبریز پیگیر اخذ مجوز برگزاری آزمون استخدامی نیروهای موردنیاز بر اساس پست‌های خالی سازمانی است و در این زمینه هرگونه تصمیم‌گیری از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور ابلاغ می‌شود.ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا