اخبار

ضرورت توجه بیشتر مسئولان به رفع مشکلات و برنامه‌ریزی برای پاسخ دهی به نیازهای مردم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر مسئولان به رفع مشکلات و برنامه ریزی برای پاسخ دهی مناسب به نیازهای معیشتی مردم، گفت: بخشی از مشکلات فعلی جامعه، مربوط به تحریم‌ها و مابقی نیز مربوط به عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی و ذیربط کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در هشتمین همایش ائمه جمعه استان که صبح امروز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) شهر تبریز برگزار شد، با قدردانی از فعالیت‌ها و تلاش‌های ائمه جمعه استان در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ایمان مردم به اسلام، اصلی‌ترین رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه نقش آفرینی مردم با پیروزی انقلاب تمام نشده است، افزود: این نقش آفرینی، روز به روز و در تمامی برهه‌های حساس و تاریخ ساز ایران اسلامی، قابل مشاهده بوده که باید به بهترین شکل ممکن از آن حفاظت و حراست کرد.

وی اظهار کرد: در چهل و دو سال گذشته، کارهای بسیار عظیمی در کشور و به برکت نقش آفرینی ویژه مردم انجام شده که کمک‌های مردمی در رزمایش کمک‌های مومنانه به مستضعفین و نیازمندان، یکی از مصادیق این موضوع است.

امام جمعه تبریز در ادامه با تشریح اهمیت دهه فجر، گفت: دهه فجر، فرصت مناسبی برای بیان برکات انقلاب است و در کنار تاکید بر موضوعاتی همچون نگرانی و مشکلات معیشتی، باید مردم را به آینده کشور و نظام امیدوار کرد.

وی در این راستا ادامه داد: تشویق مردم به حضور گسترده و باشکوه در پای صندوق‌های رای، یکی دیگر از اولویت‌های کنونی جامعه است که باید مورد توجه ائمه محترم جمعه و اقشار مختلف تاثیرگذار جامعه، باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم، اصلی‌ترین اولویت ماست و ائمه جمعه نباید به نفع و یا علیه هر یک از کاندیداهای ریاست جمهوری و به‌خصوص کاندیداهای شورای شهر، اعلام موضع کنند.

وی با تاکید مجدد بر حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن، گفت: توجه به فرمایشات و سیره معمار کبیر انقلاب اسلامی و همچنین تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی، اصلی‌ترین عامل حفظ و بقای انقلاب اسلامی است.

وی، پافشاری و ترویج اصول و ارزش‌های اسلامی را یکی دیگر از عوامل دخیل در حفظ و تقویت انقلاب اسلامی برشمرد و تشریح کرد: بی‌توجهی به اخلاص، شعارزدگی، ریاکاری و سایر صفات مذموم غیراخلاقی از جمله آفت‌های خدمت رسانی به مردم است که باید به شدت از آن‌ها دوری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان، حفظ وحدت و انسجام ملی، تقویت توان دفاعی کشور، افزایش بصیرت و آگاهی و همچنین مبارزه با مستکبران و دشمنان ایران اسلامی را از دیگر عوامل موثر در حفظ و تقویت انقلاب اسلامی ایران برشمرد و ادامه داد: ما هیچ زمانی از مبارزه با دشمنان، خسته و ناامید نمی‌شویم و روز به روز باید پاسخ‌های قاطع و محکمی در مقابل آن‌ها داشته باشیم.

به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، مبارزه با فرهنگ شکست خورده غربی در جامعه و پرهیز از ورود به بازی‌های سیاسی از دیگر تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان به ائمه جمعه بود.

ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا