اخبار

زنجان سومین استان سرد کشور شد

کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی استان زنجان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته زنجان سومین استان سرد کشور شناخته شد.

حسین سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته زنجان با دمای ۶.۰۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سومین استان سرد کشور به ثبت رسید. طی مدت یاد شده اردبیل و آذربایجان‌شرقی به ترتیب با میزان دمای منفی ۷ و منفی ۶.۵ درجه سانتی‌گراد نخستین و دومین مرکز استان سرد کشور بود.

وی افزود: در این مدت پری از توابع شهرستان ماه‌نشان با دمای ۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و چورزق در شهرستان طارم با ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین مناطق این استان، گزارش شدند.

این مسئول دمای فعلی شهر زنجان را ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد و ادامه داد: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۹ درجه سانتی‌گراد کاهش نشان می‌دهد. در حال حاضر نیز با توجه به بارش برف که از اوایل شب گذشته آغاز شده، بیشتر مناطق این استان سفیدپوش است.

سلطانی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در سال‌جاری، ریزش برف در شهر آب‌بر مرکز شهرستان طارم را سفیدپوش کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر آسمان این استان ابری بوده و بارش برف نیز تا ظهر ادامه دارد و از بعد از ظهر این سامانه بارشی از زنجان خارج خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به بارش برف و وزش باد، کولاک مقطعی و محلی در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و بادگیر این استان اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: هوای سرد و یخی تا روز شنبه در زنجان مستقر خواهد بود و از روز یکشنبه به تدریج از شدت سرما کاسته خواهد شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا