اخبار

دلیل تشکیل صفوف تخم مرغ چیست؟

کبر فتحی در گفت‌وگو با آناج در خصوص تصاویر منتشر شده از صفوف خرید تخم مرغ اظهار داشت: این صف‌ها به دلیل نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار برای تخم مرغ بود که بسیار پایین‌تر از برخی خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه در شبکه توزیع مشکلاتی وجود دارد، گفت: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری‌ها ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری و در فروشگاه‌ها ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود که البته هنوز خرده فروشی‌ها به این قیمت نرسیده‌اند و به همین دلیل صف‌ در فروشگاه‌های بزرگ ایجاد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بسته بندی را عامل دیگر افزایش قیمت و ایجاد صف دانست و عنوان کرد: فروشگاه‌های کوچک به بهانه بسته بندی هرکیلو تخم مرغ را تا ۲۴ هزار تومان به فروش می‌رسانند که با تعیین نرخ تخم مرغ بسته بندی و عدم تفاوت چندان آن با فله‌ای قیمت به زودی کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه تعیین نرخ مصوب و نرخ تخم مرغ بسته‌بندی به زودی قیمت‌ها را کاهش خواهد داد، یادآور شد: از روز گذشته قیمت تخم مرغ بسته بندی مشخص شده و تخم مرغ با نرخ ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود که انتظار داریم در چند روز آینده بازار به تعادل رسیده و قیمت در خرده فروشی‌ها نیز کاهش یابد.

فتحی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا کاهش تولید در مدت اخیر در استان وجود داشته یا خیر، گفت: نه تنها میزان تولید در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ کاهش نداشته بلکه روند افزایشی بوده و دوبرابر نیاز استان تولید تخم مرغ داریم و ده درصد تخم مرغ کشور را هم آذربایجان‌شرقی تامین می‌کند.

ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا