اخبار

موفقیت متخصصان داخلی در تولید واکسن کرونا جای مباهات دارد

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: با وجود تحریم های ناجوانمردانه علیه کشورمان، متخصصان بخش پزشکی در سال های اخیر به پیشرفت های چشمگیری دست یافته اند و تلاش های انجام شده برای تولید واکسن کرونا مایه مباهات نظام اسلامی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: تلاش جوانان و متخصصان داخلی در بخش‌های مختلف زمینه ساز کاهش آثار تحریم‌های خارجی بر کشورمان شده است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر نیز به همت تلاشگران عرصه پزشکی، در حال آزمایش و ساخت واکسن مطمئنی برای مقابله با کرونا در داخل کشور هستیم.
امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: این پیشرفت ها در حالی روی می دهد که بر اثر تحریم ها قادر به دسترسی درآمدهای حاصل از فروش و صادرات نفتی به کشورهای مختلفی از جمله کره جنوبی و عراق نیستیم.
وی با اشاره به وضعیت نابسامان آمریکا پس از انتخابات این کشور گفت: تجزیه این کشور که همواره مرتکب جنایت و سلطه های بسیاری شده است، در آینده روی خواهد داد.
وی افزود: با وجود تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان، هم اکنون جان باختگان ناشی از کرونا در ایران اسلامی از آن کشور و سایر کشورهای غربی و اروپایی کمتر است.
وی با اشاره به برگزاری اولین نماز جمعه پس از شیوع کرونا در این شهرستان اضافه کرد: با وجود محروم شدن یازده ماهه از اجر معنوی نمازهای جماعت و جمعه، شاهد اقامه نماز در بیشتر شهرهای کشور هستیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا