اخبار

ماینر، معاهدات بین‌المللی یا بی‌تدبیری؟

قطعی بدون اطلاع برق در سطح کشور خصوصا تبریز، موجی از ناراحتی و نارضایتی را بین مردم ایجاد کرد. مردم معتقد بودند که حداقلی ترین کار ممکن، اطلاع رسانی قطعی برق است.

هرچند برخی دیگر اعتقاد داشتند، در فصل سرمای سال قطعی برق آن هم به این شکل بی سابقه بوده و مدیریت نامناسب را دلیل این وضعیت میدانستند. از طرفی اظهارات مسئولان بلند پایه کشور مبنی بر کمبود سوخت و استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال با واکنش مردم مواجه شد.

فضای مجازی در عرض چند ساعت، به انتقادات از چرایی عدم برخورد با استخراج کنندگان ارز دیجیتال تبدیل شد. این درحالی بود که مسئولان استان خصوصا استاندار آذربایجان شرقی، مدعی شده بود که مزرعه استخراج ارز دیجیتال در استان وجود ندارد و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

سخنان پورمحمدی در حالی مطرح میشد که از ابتدای سال جاری، خبرهای مختلفی از کشف و ضبط دستگاه‌های ماینر و استخراج کننده ارز دیجیتال در رسانه ها منتشر گردیده است.

اکبر فرج‌نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی به همین موضوع در اواخر خردادماه سال جاری اذعان میکند. او در سخنان خود میگوید: متاسفانه برخی از شهرستان‌های استان از جمله مراغه به پایتخت ماینر کشور تبدیل شده‌‌اند.

تبدیل شدن تعداد زیادی از شهرهای استان به استخراج کنندگان ارز دیجیتال موضوعی بود که بارها در رسانه‌ها بدان پرداخت شد.

صرف نظر از مصرف بیش از اندازه برق به واسطه استخراج قانونی و غیرقانونی ارز دیجیتال، بی تدبیری در عدم ذخیره گاز به عنوان سوخت تولید برق و الحاق به معاهدات شائبه‌دار بین‌المللی علت اصلی کمبود تولید و قطعی‌های مکرر عنوان می‌شود.

اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا