اخبار

افتتاح بزرگ‌ترین موزه عکاسی ایران در تهران|

برای چندمین بار است که هنرمند برجسته‌ای، عزم سفر کرده و تبریز را مناسب فعالیت هنری نمی‌داند. در آخرین نمونه، مدتی پیش محمدعلی جدید الاسلام، هنرمند و عکاس معروف تبریزی از قصد خود برای ترک تبریز سخن گفته بود.

جدیدالاسلام، مجموعه دار و عکاس تبریزی، پس از مشکلاتی که برایش در برپایی موزه عکاسی در تبریز به وجود آمد، چند ماه پیش گفته بود که بنا دارد، موزه تخصصی خود را در تهران برپا کند.

انتقال وسایل و اقلام موزه عکاسی از تبریز به تهران خبری بود که چندی پیش رسانه‌ای شد و واکنش‌هایی را به همراه داشت. جدیدالاسلام بیش از ۹۰۰ دوربین عکاسی از انواع آن را توانسته به دست آورد و آن‌ها را تبدیل به موزه کند. از جدیدالاسلام به عنوان بزرگترین کلکسیونر دوربین‌های عکاسی در ایران یاد میشود.

این هنرمند و عکاس معروف تبریزی، اخیرا در صفحه اینستاگرامی خود از پایان یافتن پروسه افتتاح موزه عکاسی در تهران خبر داد. او در بخشی از متن خود نوشته است: «از وقتی به تهران آمده‌ام، مشغول تجهيز و تكميل بزرگ‌ترين موزه عكاسی در ايران و يكی از بزرگترين و غنی‌ترين موزه‌های دنيا هستم و بزودی خبر گشايش آن رسانه‌ای خواهد شد.»

او درحالی این سخنان را مطرح میکند که قبل از ترک تبریز، بارها از رضایت قلبی خود برای برپایی موزه عکاسی در تبریز، با حمایت مسئولین خبر داده بود.

بی تردید، گشایش بزرگترین موزه عکاسی ایران در تهران توسط یک تبریزی، هم خوشحال‌کننده است هم رنج‌آور. از اینکه هنرمند نام‌آشنای تبریز، دستاورد هنری خود را در پایتخت برپا می‌کند، مسرت‌آفرین. و از اینکه تبریز قدر او را ندانست غم‌بار.

اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا