اخبار

فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی به چهار نفر کاهش یافت

محمد حسین صومی روز شنبه در حاشیه جلسه طرح بسیج محله محور با عنوان “طرح حاج قاسم سلیمانی”، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس آمار روز گذشته ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۶۰ نفر نیز ترخیص شدند.
وی ادامه داد: با اجرای محدودیت‌ها، تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۵۱۱ نفر کاهش یافت که از این تعداد ۱۸۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه و ۷۶ نفر نیز زیر دستگاه ونتیلاتور هستند.
صومی یکی از علل عمده افزایش بستری در بیمارستان ها را وارونگی هوا عنوان کرد و گفت: این امر موجب شده تعداد بستری بیماران در بخش ریه ۲ برابر شود که تست همه این افراد مثبت نیست.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه وضعیت خوب است و پیشگیری و کنترل انجام شده ولی باید همچنان از عادی انگاری واهمه داشت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: روزانه به طور متوسط حدود ۷۵۰ تست پی سی آر و ۱۵۰ تست رپیت در استان انجام می شود که از این تعداد تست۱۸۰ نفر مثبت است.
وی با تاکید بر افزایش تعداد تست ها، گفت: انتظار داریم تعداد تست روزانه به یک هزار و ۸۰۰ مورد برسد تا مطمین شویم تمام افراد مبتلا و بیمار در جامعه شناسایی شده اند.
وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی از نظر میزان بروز و بستری در کشور در رتبه های ۱۶ و ۱۷ قرار دارد و کل استان در وضعیت زرد است و تنها شهرستانی که در وضعیت نارنجی قرار دارد شهرستان عجب شیر می باشد.
وی افزود: در اجرای طرح  شهید سلیمانی آمار شناسایی تعداد همراهان بیماران کرونایی که با فرد در ارتباط بودند در شهرستان های هریس، هوراند و بستان آباد بیشترین آمار را داشته اند و کمترین تعداد رهگیری بعد از تبریز، شهرستان جلفا است که به ازای هر نفر، ۲.۵ نفر همراه بیمار رهگیری شده است.

/ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا