اخبار

کاهش بیش از ۷۰ درصدی بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی

به گزارش روز جمعه ایرنا، محمدحسین صومی در گفت ‌و گویی افزود: وضعیت بیماری کرونا در طول یک ماه گذشته در این استان با توجه به اعمال محدودیت‌ها از نیمه دوم آبان و اعمال محدودیت‌های شدیدتر از هفته اول آذر، روند کاهشی داشته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت کلی آذربایجان شرقی، زرد است، اظهار داشت: کاهش فوتی‌های روزانه به طور متوسط از ۳۲ نفر به ۶ نفر را مدیون رعایت کنندگان و کسانی هستیم که ما و همکاران مان را در کنترل بیماری همراهی کردند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در پیک بیماری یک هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری می شدند، گفت: هم اکنون روزانه‌ ۱۸۰ نفر کرونا مثبت در آذربایجان شرقی شناسایی می شوند و ۲۵ درصد نتیجه تست‌ها در طول هفته گذشته مثبت بود.
صومی، با اشاره به اینکه روزانه حدود ۷۵۰ تست پی سی ار و حدود ۱۵۰ تست رپید در استان انجام می‌شود، ادامه داد: نتیجه‌ تست رپید در طول ۲۰ دقیقه بر بالین بیمار اعلام می‌شود.  
وی با قدردانی از مشارکت کنندگان در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و کسانی که به وظایف محوله در ستاد مقابله با کرونا عمل کردند، از مردم خواست همچنان دستورالعمل های بهداشتی را برای ایفای نقش در کاهش فوتی‌های استان رعایت کنند.

/ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا