اخبار

نحوه اجرای طرح زوج یا فرد فرد خودروها بررسی شد

بررسی نقشه ترافیکی شهر، آمار حوادث، آمار مراجعین مراکز معاینه فنی، آمار تردد خودروهای متعدد (حمل ونقل عمومی، شخصی، باری و…) و اقدامات ضروری جهت اجرای طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهریار، فرماندار تبریز در این جلسه گفت: با توجه به نقش حمل ونقل و میزان آلایندگی خودروها در آلودگی هوای شهر در کارگروهی که در همین راستا تشکیل شده بود اجرای طرح زوج و فرد و LEZ از روز شنبه ۲۰ دی ماه در دستور کار قرار گرفت. بررسی جوانب مختلف اجرای این طرح و بازدید از مرکز کنترل نشان داد که از روز شنبه با موفقیت می توانیم این طرح را اجرا نماییم.
بهروز مهدوی افزود: منع تردد شبانه خودروها از ساعت ۹ شب تا ۴ بامداد نیز تا اعلام ستاد مبارزه با کرونا جهت پیشگیری از دورهمی های خانوادگی پابرجاست.
قائم مقام شهردار تبریز ضمن تشکر از فعالیت مجموعه حمل ونقل و ترافیک شهرداری گفت: هوشمندسازی ترافیک شهر علاوه بر ایجاد نظم ترافیکی می تواند در کاهش آلودگی هوای شهر تبریز نیز موثر باشد.
رسول موسایی افزود: ما در سنوات گذشته نیز شاهد اثرات مثبت اجرای طرح زوج و فرد و  LEZ در کاهش آلودگی هوا بودیم از این رو امیدواریم با کنترل مکانیزه تردد خودروهای ورودی در محدوده مشخص شده به نتایج مطلوب دست یابیم.
مدیرعامل سازمان حمل نقل و ترافیک در این نشست ضمن ارائه گزارش و عملکرد سازمان به تداوم عملیات نصب ۲۰ دستگاه دوربین در محدوده مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: ما برای امسال نصب ۴۰ دستگاه دوربین ثبت سرعت و پلاک خوان را در برنامه کاری خود داریم که خوشبختانه عملیات نصب ۲۰ دوربین در محدوده زوج و فرد و LEZ در حال اتمام است که پایش هوشمند ترافیک شهر را برای ما امکان پذیر می سازد.
حاضرین در این نشست پس از جلسه از مرکز کنترل ترافیک سازمان و مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور بازدید کردند.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا