اخبار

نماینده مجلس: بنیاد فرهنگ و تاریخ شیخ محمدخیابانی راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی روز پنجشنبه در جمع اعضای ستاد اجرایی بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ شهید محمد خیابانی، اظهار کرد: این بنیاد بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مذاکرات انجام شده با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راه اندازی می شود.
وی هدف از راه اندازی این بنیاد را زنده نگه داشتن یاد و اندیشه‌های علمای مبارز و تداوم برنامه‌های ستاد عنوان کرد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرات پیش همایش های برگزار شده در گرامیداشت شیخ شهید محمد خیابانی در آشنا نبودن مردم و به ویژه نسل جوان با آرا و اندیشه های این شهید مبارزه با سلطه گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته همایش بین المللی یکصدمین سالگرد شهادت شیخ شهید محمد خیابانی اسفندماه برگزار می شود. 
به گزارش ایرنا، کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهید شیخ محمدخیابانی به منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت، اندیشه و مبارزات ضداستعماری و ضداستبدادی وی در انقلاب مشروطیت ایران و نهضت آزادیستان و تبیین جایگاه مبارزات وی در هویت ایرانی ماه آینده در تبریز و تهران برگزار می شود.
شیخ محمد خیابانی (۱۳۳۸-۱۲۹۷ ق) عالم و مبارز دوران مشروطیت و از نمایندگان مردم آذربایجان در مجلس آن دوره بود که در سال ۱۲۹۹ شمسی در راه مبارزه با استعمار، توسط مزدوران داخلی به شهادت رسید.

/ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا