اخبار

نماینده بستان آباد: جذب سرمایه گذاری نیازمند تامین زیرساخت‌هاست

غلامرضا نوری روز چهارشنبه در جلسه ستاد رفع موانع تولید شهرستان بستان آباد که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی واقعی و ایجاد آرامش خاطر برای سرمایه گذار می تواند گره برخی از مشکلات اساسی در حوزه صنعت و تولید را باز کند، افزود: برخی از مشکلات شهرک های صنعتی در بستان آباد پیشینه تاریخی داشته و هنوز با گذشت سالها شاهد حل آنها نیستیم.
وی به تداخل مدیریتی در حوزه شهرک صنعتی عالی نسب در منطقه سعید آباد اشاره کرد و گفت: باید تمامی اختیارات منطقه صنعتی سعید آباد و واحدهای تولیدی در حوزه استحفاظی شهرستان بستان آباد به این شهرستان داده شود تا مشکلات موجود واحدهای تولیدی و صنعتی با مدیریت واحد شهرستانی به راحتی حل و فصل شود.
نماینده مردم شهرستان بستان آباد خواستار استفاده از ظرفیت ریلی و ایجاد ایستگاه بارانداز بار و مسافر در منطقه صنعتی عالی نسب شد و افزود: سرریز صنعت استان و ترافیک بار و مسافر در جاده های حوزه استحفاظی این شهرستان باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم و واحدهای تولیدی شده است.
فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این جلسه با برشمردن برخی از مشکلات صنعت در حوزه مدیریتی خود گفت: صدور مجوز شهرک خصوصی برای واحدهای مستقر در منطقه سعید آباد و جاده کاشی و هیات امنایی کردن آن می تواند مشکلات موجود واحدهای تولیدی را حل کند.
یداله اللهیاری با بیان اینکه در منطقه صنعتی سعید آباد با وجود چندین واحد صنعتی و تولیدی رمپ ورود و خروج برای آزاد راه تبریز – زنجان وجود ندارد، افزود: در تامین برق واحدهای صنعتی نیز دچار مشکل هستیم.
فرماندار شهرستان بستان آباد در این جلسه با اشاره به نیاز واحدهای صنعتی در این شهرستان خواستار تسریع در عملیات اجرای پایاب سد کلقان شد و اظهار کرد: ظرفیت آبی برای رفع نیازهای صنعتی و شرب و کشاورزی در سد کلقان مهیاست و با اجرای طرح آبرسانی به مناطق هدف شاهد توسعه همه جانبه در این شهرستان خواهیم بود.

/ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا