اخبار

امام جمعه تبریز: شهید سلیمانی نمود عینی ارزش‌های ملی و دینی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در وبینار ( سمینار از طریق وب ) علمی رونمایی از دانش نامه سردار سلیمانی با بیان اینکه این شهید والامقام یک چهره انقلابی و فراملی است، افزود: شخصیت این شهید باید نه تنها که تمجید و تعریف بلکه در بعد فراملی تحلیل، تجزیه و تفسیر شود و ما وظیفه داریم سیمای ایشان را به عنوان چهره فراملی و تاثیرگذار در منطقه ترویج کنیم.
وی تاثیر شهادت سردار سلیمانی بر اقشار مختلف فارغ از هرگونه عقاید فکری و سلایق و اعتقادات را غیرقابل انکار دانست و اظهار داشت: بر همین اساس باید میزان تاثیر شهادت ایشان در عرصه های مختلف سیاسی، مذهبی، و اجتماعی و فرهنگی به درستی تبیین و تفسیر شود.
آل هاشم ادامه داد: رستاخیز بزرگ ملت ایران اسلامی پس از شهادت سردار سلیمانی حامل پیام های بزرگی برای دشمنان اسلام و انقلاب بود و آن اینکه روح مقاومت در کالبد ملت جاودانه شد و دشمنان فهمیدند که با تهدید و کشتار نمی توان این روح را از کالبد امت جدا کرد.
وی اضافه کرد: مردم آزاده ایران و سایر ملل نشان دادند که خون سردار سلیمانی به هدر نخواهد رفت و عزم خود را برای انتقام سخت جزم تر کرده اند و دشمنان  باید بدانند با ترور سردار سلیمانی نتوانستند یاد این شهید را از دل ها ببرد بلکه بیشتر ایشان را نسبت به زمان حیات معرفی کرد.
آل هاشم با بیان اینکه سردار سلیمانی آنچه داشت از مکتب امام راحل به دست آورده بود و خود را سرباز و مطیع محض ولایت می دانست، گفت: این مجاهد شهید سربازان بسیاری تربیت کرد و به هیچ عنوان اهل سیاست بازی و قبیله گرایی نبود و به عنوان منادی رحمت در داخل و خارج تلاش کرد.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دشمن بداند امروز شهید سلیمانی خطرناک تر از زمان حیاتش است، یادآور شد: برای عظمت این بزرگ مرد همین بس که توسط شیطان بزرگ و قدرت های اطلاعاتی استکبار به شهادت رسید چون وی تهدید بزرگ برای آنها بود.
آل هاشم با ابراز اطمینان از اینکه اهداف سردار شهید سلیمانی به نتیجه نهایی خواهد رسید، افزود: چون ایشان از هر تهدیدی برای تبدیل آن به فرصت در راستای تعمیق اخوت و همدلی در میان ملت های منطقه استفاده کرد و وعده الهی حق است و پیروزی از آن ماست.
به گزارش ایرنا، وبینار علمی مکتب شهید سلیمانی و مراسم رونمایی از دانشنامه این مکتب در حسینیه گلزار شهدای وادی رحمت تبریز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

/ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا