اخبار

مشکلات بخش صنعتی کوجوار بررسی شد

مشکلات بخش صنعتی کوجوار با حضور نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی، معاون شهرسازی شهردار تبریز و شهردار منطقه بررسی و در خصوص رفع مشکلات و موانع موجود راهکارهای لازم ارائه شد.

به گزارش شهریار، جلسه مشترکی با حضور سونیا اندیش نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی، محمد عزتی معاون شهرسازی شهردار تبریز و محمد علی سلیمی شهردار منطقه، محمدرضا رضایی معاون شهرسازی منطقه و اهالی منطقه کوجوار برگزا و طی آن ساکنان این منطقه مشکلات خود را طرح کرده و در این راستا راهکارهای لازم ارائه شد.
منطقه کوجوار یکی از مناطق الحاقی بوده که دارای بخش مسکونی و صنعتی بوده و هزار  و ۴۰۰ کارگاه کوچک و بزرگ مابین باغ معروف و کوجوار درحال فعالیت بوده و ۳۸۰ واحد دارای پروانه بوده و ۵۰۰ واحد کوچک بدون پروانه هستند.
در این جلسه شهردار منطقه ضمن تشریح مشکل سنددار نبودن زمین های واحدهای صنعتی نخستین قدم را تثبیت اراضی از سوی صاحبان صنایع و واحدهای فعال در این منطقه عنوان کرد.
محمدعلی سلیمی وجود صنایع در این منطقه را یکی از محاسن حوزه دانست که باعث رونق منطقه می تواند باشد و در عین حال اظهار داشت: با این وجود مشکلات این مناطق صنعتی همچون کوجوار باعث شده تا بهره وری و نتایج مورد نظر حاصل نشود که پیش از هرچیزی لازم است موانع و مشکلات این مناطق در اولویت قرار گرفته و با همکاری اهالی در سریع ترین زمان ممکن رفع شوند.
سونیا اندیش نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز در این جلسه با تشریح موانع قانونی زمین های کوجوار که اهالی این منطقه با آنها مواجه هستند، راهکارهای عملی را پیشنهاد کرد.
وی در ادامه افزود: اقدام برای تغییرکاربری و سنددار کردن زمین ها مهمترین اقداماتی هستند که در گام نخست باید اجرا شوند که در مراحل بعدی امکان توسعه و تثبیت موقعیت واحدهای صنعتی بوجود آید.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا