اخبار

۵۵ درصد مبتلایان کرونا در هشترود از گروه سنی بالای ۳۱ سال هستند

فرماندار هشترود گفت: ۵۵ درصد مبتلایان به کرونا در این شهرستان از گروه سنی بالای ۳۱ سال و ۶۴ درصد فوتی‌ها نیز از گروه سنی بالای ۶۰ سال سن هستند.

به گزارش ایرنا، امین امینیان روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون یک هزار و ۱۰۹ نفر در هشترود به کرونا مبتلا شده اند و ۴۸ نفر شامل ۲۳ نفر در شهرها و ۲۵ نفر در روستاها جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

وی گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۷۴۴ مورد نمونه گیری انجام شده و بیشترین موارد مبتلایان را زنان خانه دار و کارمندان تشکیل می دهند.
امینیان افزود: طبق آمار، ۹۵ درصد مبتلایان بهبود یافته، یک درصد تحت درمان است و چهار درصد نیز فوت شده اند.
وی وضعیت شهرستان را در حال حاضر زرد عنوان کرد و گفت: در ۱۰ روز گذشته با کاهش روند بیماری و بستری مواجه بودیم اما این وضعیت شکننده است و همه باید موارد بهداشتی و دستورالعمل ها را رعایت کنیم.
امینیان گفت: مهم ترین برنامه ای که در حال حاضر در شهرستان در حال اجراست طرح شهید سلیمانی است که در قالب آن اقدامات بیماریابی سریع، قرنطینه بیماران، حمایت مالی از قرنطینه شده ها و غربالگری افراد پرخطر انجام خواهد گرفت.
وی گفت: در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی ۹۱ درصدجمعیت بالای ۶۰ سال غربالگری شده اند و بر این اساس ۶ درصد نیازمند کنترل و مراقبت تشخیص داده شده اند.

شهرستان هشترود با ۵۷ هزار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز قرار دارد.

ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا