اخبار

سینما و مرگ هایی که در سال ۲۰۲۰ به چشم دید

سینمای جهان علاوه بر دست و پنجه کردن با بحران بی سابقه کرونا در سال ۲۰۲۰، با فقدان چندین چهره تاثیرگذار و مهم، سالی تلخ تر از همیشه را تجربه کرد.
به گزارش ایسنا، در زیر مروری خواهیم داشت بر مهم ترین چهره های سینمایی که در سال ۲۰۲۰ صحنه زندگی و سینما را برای همیشه ترک کردند:
شان کانری
(۲۵ August ۱۹۳۰ – ۳۱ October ۲۰۲۰)
«شان کانری» بازیگر برنده اسکار که سابقه بازی در نقش «جیمز باند» را در هفت فیلم سینمایی داشت، در سن ۹۰ سالگی و در خواب درگذشت. این بازیگر اسکاتلندی با بازی در نقش اصلی مجموعه فیلم های «جیمز باند» به یکی از معروف ترین ستاره های بین المللی سینما تبدیل بود که در سال ۲۰۰۰ میلاد نیز نشان شوالیه را الیزابت دوم دریافت کرد.
«کانری» که به عقیده بسیاری همچنان موفق ترین بازیگر کاراکتر «جیمز باند» است که در مجموع در هفت فیلم از سری فیلم های اکشن و جاسوسی شامل «دکتر نو» (۱۹۶۲)، «از روسیه با عشق» (۱۹۶۳)، «پنجه طلایی» (۱۹۶۴)، «گلوله آتشین» (۱۹۶۵)، «تنها دوبار زندگی می کنی» (۱۹۶۷)، «الماس ها ابدی اند» (۱۹۷۱) و «هرگز دوباره نگو هرگز» (۱۹۸۳) به ایفای نقش پرداخت.
او در سال ۱۹۸۸ برای بازی در فیلم «تسخیرناپذیران» ساخته «بریان دی پالما» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و سه جایزه گلدن گلوب و دو جایزه بفتا را نیز در کنار بازی در فیلم هایی چون «انجمن نجیب زادگان عجیب»، «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی»، «قتل در قطار سریع السیر شرق»، «به نام رز»، «صخره»، «رابین هود» و … را در کارنامه هنری داشت.
اولیویا دی هاویلند
(July ۱۹۱۶ – July ۲۶, ۲۰۲۰)

«اولیویا دی هاویلند» بازیگر برنده دو جایزه اسکار بود که …

تی نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا