اخبار

فتنه‌گران به شعارهای حق طلبانه محتوای باطل دادند

 به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، نقش عمارها در روشن‌سازی مظالم فتنه و کنار زدن غبار فتنه‌ها را بسیار مهم خواند و افزود: فتنه‌گر یعنی کسی که شعار حق را با محتوایی صد در صد باطل سر می‌دهد و در این میان، سکوت علما و خواص جامعه آتش فتنه را شعله ورتر کرد و ملت را در آن برهه تاریخی دچار سردرگمی و انحراف کرد تا در برابر حاکمیت قرار گیرند.
وی ۹ دی را روز تجلی وحدت ملت ایران دانست و اظهار داشت: با اینکه در آن دوره ملت پاسخی کوبنده به فتنه گران دادند اما دشمن هنوز مایوس نشده و با زیرکی در اتاق‌های فکر خود برنامه‌هایی اساسی برای امروز ما و چندین سال دیگر طراحی کرده و می‌کند.
نجفقلی زاده سرایی وظیفه و رسالت مهم طلاب و روحانیون در مقابل فتنه گری های مختلف را بسیار حساس و سنگین خواند و اضافه کرد: تشخیص راه درست در غبار فتنه‌ها و هدایت مردم در مسیر صحیح نقشی است که بر عهده روحانیون ولایت مدار و آگاه به عنوان عمارهای جامعه است.  
وی با اشاره به نقش بی‌بدیل و موثر روحانیون در دوران دفاع مقدس، گفت: ما در جبهه ها دیدیم طلابی که چیزی از نظامی گری نمی دانستند، چگونه گردان‌ها را هدایت کرده و انجام سخت ترین عملیات‌ها را به عهده می‌گرفتند و اکنون نیز یاران امام و ولایت باید وفادارترین و فداکارترین افراد جامعه بوده و در تبیین واقعیات جامعه و روشنگری مردم کوشاترین باشند.
نجفقلی زاده سرایی بصیرت و معنویت را دو بال پیروزی انقلاب اسلامی در برابر فتنه ها توصیف کرد و افزود: این دو مکمل همدیگر هستند به گونه‌ای که بصیرت بی‌معنویت و معنویت بی بصیرت هر دو عامل انحراف و سقوط خواهد بود.
وی با اشاره به سقوط بسیاری از علما و مجاهدین اسلام در طول تاریخ، یادآور شد: از ابتدای اسلام تاکنون ریزش‌ها و رویش‌های زیادی را شاهد بوده‌ایم به گونه‌ای که افرادی چندین بار تا پای شهادت یا قله عرفان رفته‌اند اما در نهایت بر اثر بی‌بصیرتی، عاقبت به شر شده و از مسیر حق منحرف شده اند و در مقابل افراد بسیاری هم بوده اند که آغازی بد داشته ولی عاقبت به خیر شده‌اند.
وی با بیان اینکه آمریکا، داعش را با مدلی دینی و با ذکر الله اکبر آورده بود تا با آن هر کشوری در منطقه که به نحوی با انقلاب اسلامی مرتبط بوده و یا در مسیر منافع ایران حرکت می کند را سرکوب کند، گفت: اما سرداری چون حاج قاسم هیمنه داعش و دشمنان در منطقه را در هم شکست و آبروی آمریکا را در جهان برد.
وی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی تمامی معادلات غربی ها را برهم زد و شهادتش نیز شکستی دیگر بر پیکره استکبار زد، به گونه ای که مراسم تشییع او پس از تشییع بی سابقه امام راحل(ره) در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی نظیر بود و همه جهان خود را خونخواه او معرفی کردند.

/ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا