اخبار

برپایی بزرگترین محفل قرآنی محور مقاومت در سالگرد حاج قاسم

بزرگترین محفل قرآنی به وسعت جبهه مقاومت در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به صورت همزمان در ایران، سوریه، عراق و لبنان برگزار می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس محفل انس با قرآن کریم در چهار کشور ایران، عراق، سوریه و لبنان موسوم به «محفل محور مقاومت» برگزار می‌شود.
این محفل شنبه ۱۳ دیماه از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ از حرم حضرت زینب (س) آغاز و ضمن ارتباط زنده با کشورهای دیگر، از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.
شهرهای کرمان در ایران، دمشق (حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها) در سوریه، ضاحیه در لبنان و بغداد محل شهادت سردار شهید سلیمانی و ابومهدی و همرزمانشان و وادی السلام نجف در عراق میزبان این محفل نورانی قرآنی خواهند بود.
در این محفل قرآنی، محمد نبیل أمهز، مهدی شمعونی، حمزة منعم قاریان لبنانی به تلاوت کلام الهی می پردازند و در سوریه نیز سید جواد حسینی و یوسف جعفرزاده از قاریان جمهوری اسلامی ایران آیاتی را تلاوت می کنند.
همچنین قاریان عراقی در فرودگاه بغداد، محل شهادت سردار قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و در وادی السلام نجف بر سر مزار شهید ابومهدی به تلاوت کلام الهی خواهند پرداخت.

مجیدطالبی زاده، مجتبی یداللهی و رسول دوست محمدی در کرمان، محل ولادت و بر سر مزار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در حضور ارادتمندان و عاشقان سردار دل ها آیاتی از کلام الهی را تلاوت خواهند کرد.

ماه گذشته نیز محمد انجم شعاع مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت از برگزاری بزرگترین محفل قرآنی در ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در یک برنامه مشترک با همکاری بخش‌های قرآنی مردمی کشورهای لبنان، سوریه و عراق خبر داده بود.

وی اظهار کرد: قاریان کشورهای جبهه مقاومت به پاس احترام به وفاداری، شجاعت، ولایت مداری، ایمان و تدین به مکتب اسلام و آرمان های امام خمینی(ره) و تدابیر مقام معظم رهبری در این برنامه مشترک با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، عهد و پیمان خود را با این شهید بزرگوار محکمتر از گذشته خواهند بست.

در بامداد ۱۳ دی ماه سال ۹۸ طی حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و چند تن از اعضای حشدالشعبی در این حمله هدف قرار گرفته و به شهادت رسیدند. پنتاگون در اطلاعیه‌ای مسوولیت این ترور را بر عهده گرفت و تایید کرد این ترور را به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا انجام داده است.

ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا