اخبار

راه‌اندازی سیستم هوشمند ثبت املاک، صیانت از اموال شهرداری و شهر است

هیجدهمین جلسه بررسی مسائل ساماندهی املاک با جانمایی در سامانه شهرداری تبریز، با حضور فرج‌محمد قلیزاده رییس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی شورای اسلامی تبریز و با میزبانی شهرداری منطقه ۳ برگزار شد.

به گزارش شهریار، داوود طالب‌نژاد شهردار منطقه ۳ تبریز به عنوان میزبان هیجدهمین جلسه بررسی هوشمندسازی و ساماندهی املاک شهرداری تبریز، راه‌اندازی سیستم هوشمند و جانمایی املاک شهرداری در سامانه مختصات (U T M) را اقدامی ماندگار و حافظ اموال دانست و گفت: مجموعه‌های دخیل در این امر در شهرداری منطقه، با دقت و سرعت کافی تا به‌ امروز در این خصوص تلاش کرده‌اند.
طالب‌نژاد در ادامه خواستار ارائه گزارشی از عملکرد واحد املاک توسط مدیر املاک و مستغلات منطقه شد.

فرج محمدقلیزاده رییس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی شورای اسلامی تبریز به عنوان رییس جلسه، بحث هوشمندسازی و جانمایی املاک شهرداری تبریز را کاری زیر ساختی برشمرد و گفت: برای حفاظت بهینه و اصولی و سیستماتیک از اموال و دارائی‌های شهرداری که همانا اموال و دارایی‌های امانتی شهروندان است و همچنین برای بالا بردن رضایت‌مندی شهروندان از عملکرد شهرداری، باید در راستای گسترش هوشمندسازی و راه‌اندازی سامانه مورد نیاز و حذف قلم و کاغذ، حرکت و تلاش کرد.
قلیزاده، همکاری شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری را در این خصوص ارزشمند ذکر کرد و ادامه داد: هر چند در اوایل طرح این بحث، گاهی اصطکاک‌ها و انتقادهایی وجود داشت ولی به لطف خداوند در حال حاضر مجموعه شهرداری با سرعت و کیفیتی مطلوب در خصوص ثبت و جانمایی املاک شهرداری در سامانه (U T M)  تلاش می‌کنند.
وی، راه‌اندازی سیستم هوشمند برای ثبت املاک در سامانه (U T M) را صیانت از اموال شهرداری و شهر تبریز دانست و افزود: این جانمایی املاک، ثبت اموال و دارایی‌ها است و همچون ذخیره‌گاه اموال عمل خواهد کرد.

رییس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی شورای اسلامی شهر در ادامه خاطرنشان کرد: ثبت اطلاعات دقیق املاک، مانع از سواستفاده بعضی‌ها و جلوگیری از تعدی و تعرض به این املاک و اموال شده و راه رانت و رانت‌بازی را مسدود می‌کند.
در ادامه جلسه تراب محمدی مدیر کل بازرسی شهرداری تبریز نیز راه‌اندازی سیستم هوشمندسازی و ثبت املاک در سامانه را به جای سیستم سنتی، روشی مطلوب در صیانت از املاک شهرداری عنوان کرد و گفت: این روش علاوه بر از فواید مذکور، ارتباطات و تبادل مالی و امکانات بین مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری را نیز تسهیل می کند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تبریز مظفر سلیمانی مدعو دیگر جلسه نیز موفقیت سامانه را در گرو اعلام نظرات کارشناسی واحدی‌های درگیر و استفاده کننده از این سیستم برشمرد و گفت: کارایی و چگونگی کارکرد فنی و در نظر گرفته شده در ساختار سیستم هوشمندسازی، اگر از سوی واحدهای درگیر از جمله املاک و شهرسازی و… مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد، از اتلاف زمان و انرژی جلوگیری شده و به شکل کاربردی‌تری نیز طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهرام نسیانی شهردار منطقه ۹ نیز در خصوص بهره‌وری هر چه  مناسب و بیشتر از ایتم‌های مورد نیاز لحاظ شده در سیستم هوشمندسازی را منوط به تجمیع نظرات واحدهای املاک و معاونت‌های شهرسازی و معماری مناطق دانست و گفت: اگر پیشنهادات جمع‌بندی و در ساختار اصلی آن لخاظ شود، حتما که کارایی بهتری خواهد داشت.
شهردار دیگر حاضر در جلسه حسین عالی‌باف، شهردار منطقه ۶ نیز گزارشی از عملکرد منطقه  را در مورد ثبت املاک در سامانه (U T M) برای حاضرین جلسه ارائه نمود.
مدیر کل املاک و مستغلات شهرداری تبریز، علیرضا داستان هم گفت: سیستم جانمایی املاک شهرداری تبریز در نقشه (U T M) هر روز تکمیل می‌شود تا به سیستمی مطلوب‌تر و مناسب‌تر دست یابیم.

داستان، این راه‌اندازی سیستم را شروع کار دانسته و افزود: با کارهای عملیاتی و بررسی‌های مورد نیاز، سیستم هوشمندسازی در حال تکمیل شدن است تا در نهایت بتوانیم با ثبت دقیق و به‌موقع املاک در سامانه، در بالاترین حد ممکن از املاک شهرداری در راستای خدمت به شهروندان حفاظت کنیم.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا