اخبار

اختصاص بودجه ۲ میلیاردی برای پژوهش در حوزه کشاورزی اسدآباد

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از اختصاص دو میلیارد تومان از سرفصل بودجه سال آینده این دانشگاه به پژوهش کاربردی حوزه کشاورزی با رویکرد جامعه‌محور خبر داد.

حسین مرادی‌مخلص در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دو میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۰ برای برندسازی محصولات کشاورزی اسدآباد در بستر فعالیت‌های علمی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی اختصاص یافت که این بودجه با رویکرد «دانشگاه جامعه‌محور» ماحصل جلسه بنده و نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با رئیس بودجه آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور بوده است.

وی با اشاره به قطب کشاورزی بودن شهرستان اسدآباد و مسائل و مشکلات و پتانسیل های شهرستان در این حوزه افزود: با رویکرد دانشگاه جامعه‌‍محور با اختصاص این میزان اعتبار از سرفصل بودجه سال آینده به پژوهش های کاربردی قطب کشاورزی در صورتی که اعضای هیئت علمی دانشگاه در زمینه پژوهشی قصد اقدام داشته باشند، مشکل تأمین اعتبار نخواهیم داشت.

مرادی‌مخلص در ادامه با بیان اینکه تخصیص اعتبار امسال دانشگاه ها ۶۵ تا ۷۵ درصد بوده است، ادامه داد: همچنین در این جلسه برای نخستین بار درخواست تخصیص ۱۱۰ درصدی بودجه دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدابادی در سال ۹۹ برای رفع مشکل ۱۰ ساله سند تملک دانشگاه مطرح شد که خوشبختانه مورد پذیرش مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفت.

وی با اشاره به بحث مشکل سند دانشگاه سیدجمال خاطرنشان کرد: طی سلسله جلساتی پیگیری ها در رابطه با سند دانشگاه با وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان و نیز جلساتی با فرمانداری و شهرداری و پیگیری تأمین اعتبار در سازمان برنامه و بودجه انجام گرفت و به زودی و در آینده نزدیک پس از ۱۰ سال مشکل اخذ سند تک برگ دانشگاه محقق خواهد شد.

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی در پایان یادآور شد: امید است با این‌گونه حرکت‌های مانا و پیگیرانه در حوزه دانشگاه، شاهد شهرستانی دانشگاهی و دانشگاهی جامعه‌محور در خدمت توسعه پایدار شهرستان باشیم.

ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا