اخبار

امام جمعه تبریز: کرونا جهاد مالی ملت ایران را به نمایش گذاشت

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در رزمایش کمک مومنانه به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت مدافع حرم محمدرضا فخیمی با بیان اینکه طبق آیات قرآنی و روایات دینی به مؤمنین وعده داده شده است که اگر شما به خدا کمک کنید، خدا نیز به شما کمک خواهد کرد، افزود: منظور از کمک ما به خداوند، کمک به حفظ و احیاء دین و شعائر خدای متعال است.
وی اظهار داشت: انسان از طرق مختلف می تواند به دین خدا کمک کند که یکی از این راه ها بهره مندی از زبان و لسان است که امر به معروف و نهی از منکر هم مهم ترین مثال بارز در این زمینه است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: امام راحل در جریان انقلاب اسلامی توپ و تفنگ در دست نداشت بلکه با اتکا به همین عنصر لسان و با بیان و نطق های خود جمعیتی عظیم را با خود همراه کرد که تمام ابرقدرت های جهان در مقابلش زانو زدند.
وی کمک جانی را دومین راه کمک مؤمنان به خدا و دین خدا دانست و اضافه کرد: از صدر اسلام تاکنون و به خصوص در طول دوران دفاع مقدس بسیاری از مؤمنین با فدا کردن جان خود در راه دین به ماندگاری و زنده شدن آن کمک کردند.
حجت الاسلام آل هاشم سومین راه کمک به دین خدا را کمک مالی به هم نوعان دانست و گفت: عده ای هم هستند که همواره از مال و ثروت حلال خود برای دین خدا مایه گذاشته اند که کار این عده بس مهم و حیاتی است و در زمان جنگ تحمیلی، جبهه ها را کمک های مردمی از طریق مساجد پشتیبانی می کردند و چه بسا اگر این حمایت های مادی و مالی نبود، رزمندگان و انقلاب به مشکل جدی برخورد می کرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هم مصداق این جهاد مالی را در شرایط کرونایی مشاهده می کنیم، اظهار داشت: این شرایط همان جایی است که اگر خیرین و کمک های مردمی نبود، بسیاری از خانواده های آسیب پذیر در تنگنای شدید مالی و معیشتی قرار می گرفتند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه عده ای تصور می کردند جوانان کنونی همان جوانان اوایل انقلاب نیستند و ریزش هایی در انقلاب صورت گرفته است، اظهار کرد: شاید ریزشی انجام شده باشد اما در کنار آن شاهد رویش جوانانی انقلابی همچون شهید فخیمی ها هستیم که تعدادشان بسیار زیاد است و حاضرند تا آخرین قطره خون خود از آرمان های اسلام و انقلاب دفاع کنند.
به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه این مراسم یادبودی به مناسبت پنچمین سالگرد شهید فخیمی است، گفت: تعداد ۳۵۰ بسته معیشتی با همت و تلاش این ناحیه در مناطق محروم توزیع شد و خانواده این شهید بزگوار نیز هزینه مراسم یادبود را صرف آزادی یک زندانی غیر عمد کردند.
سرهنگ حسن صفدری افزود: این شهید و خانواده بزرگوارشان همواره الگو و پیشتاز کارهای خیر و عام المنفعه بوده اند و این بار هم با این اقدام خود و با آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد به یاری این خانواده شتافتند.
وی با اشاره به مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، حرکت شهدا را به سمت خدا توصیف و اضافه کرد: اگر تک تک شهدا و شهید فخیمی را معرفی کنیم  عبارت بودند از نه تفسیر، بلکه مفسر آیات توحید و جهاد خداوند و در یک کلمه شهید محمدرضا فخیمی بنده صالح خدا، مومن، انقلابی، پای کار و مجاهد فی سبیل الله بود.

/ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا