اخبار

عملیات یخاب برای تمامی درختان سطح حوزه اجرا شد

عملیات یخاب(سو دوندورما) برای از بین بردن آفات و بیماری های خاکزی و مقابله با زمستان گذرانی آفات برای تمامی درختان سطح حوزه استحفاظی منطقه، توسط واحد سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری منطقه ۳ تبریز اجرا شد.

به گزارش شهریار، طی چهار روز از اول دی ماه، طرح یخاب (سو دوندورما) برای تمامی درختان موجود در سطح حوزه استحفاظی منطقه، اعم از درختان موجود در پارک ها و فضاهای سبز و معابر اجرا شد.
رحیم اکبری، مسئول واحد سیما، منظر و فضای سبز شهری منطقه با اعلام این خبر گفت: عملیات یخاب از سلسله عملیات های طرح” گوزل تبریزیم” در شهر تبریز است که توسط واحد فضای سبز شهری منطقه همزمان با سایر مناطق شهرداری تبریز مطابق برنامه ریزی های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کلانشهر تبریز، در سطح حوزه منطقه انجام گرفت.

مسئول فضای سبز شهری منطقه، هدف اجرای این طرح را از بین بردن آفات و بیماری های خاکزی و همچنین مقابله با مرحله زمستان گذرانی آفات و بیماری ها در خاک پای درختان عنوان کرد.
اکبری، در مورد مدت زمان اجرای عملیات یخاب (سو دوندورما) اظهار داشت: طرح یخاب طی چهار روز اول دی ماه، در سطح حوزه منطقه اجرا شد.

وی اقدام دیگر واحد فضای سبز شهری منطقه در خصوص مبارزه با آفات درختان منطقه را اجرای طرح اندود کاری تنه درختان همزمان با سایر مناطق شهرداری تبریز، در روزهای گذشته ذکر کرده و ادامه داد: در این طرح نیز با استفاده از کائولین، سموم و چسب چوب، تنه درختان از طوقه (پای درخت) به ارتفاع ۱ متر،   اندود کاری شد تا امکان حرکت آفات از پای درختان به تنه درختان، جهت لانه گزینی و تولید و تکثیرشان در فصل زمستان گرفته شود، تا درختان از این بابت دچار بیماری و صدمه نشوند.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا