اخبار

غربالگری ۱۳ هزار نفر در قالب طرح سردار سلیمانی در شهرستان اهر

فرمانده سپاه ناحیه اهر با اشاره به اجرای موفق طرح سردار سلیمانی در شهرستان و غربالگری ۱۳ هزار نفر به صورت خانه به خانه، گفت: در این طرح، حدود ۹۰ نفر مشکوک به بیماری و ۱۲ نفر نیز بیمار کرونایی شناسایی شده و تحت مراقبت‌های ویژه و درمانی قرار گرفتند.

سرهنگ پاسدار موسی صفی در گفت‌وگو با ایسنا، هدف اصلی اجرای طرح سردار سلیمانی را رهگیری، پیگیری و مراقبت از بیماران کووید ۱۹ و افراد مشکوک و در معرض خطر عنوان کرد و گفت: در این خصوص تیم‌های مراقبتی، حمایتی و تیم‌های رصد و پیگیری در مناطق مورد نظر اقدام به غربالگری کردند.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی سردار سلیمانی در جهت شناسایی و غربالگری بیماران کرونایی به صورت خانه به خانه تا پایان سالجاری ادامه خواهد داشت، افزود: با همراهی و همکاری متولیان امر و دست‌اندرکاران طرح، در کنترل بیماری کرونا به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم، به طوری که علاوه بر کاهش ورودی به بیمارستان، تعداد افراد مشکوک و در معرض خطر نیز روند کاهشی دارند.

سرهنگ صفی با بیان اینکه امید است در بازه زمانی تعریف شده‌ی این طرح، روند بیماری نزولی شده و آمار بستری‌ها کاهش یابد، گفت: امروز شهرستان اهر جزو برترین شهرستان‌های استان در اجرای این پویش ملی بوده و به برکت یاد و نام سردار سلیمانی و اخلاص حرکت‌های بسیج، شاهد کاهش مبتلایان به کرونا و به ویژه متوفیان ناسی از آن هستیم.

وی با اشاره به نتایج اجرای این طرح در شهرستان، اضافه کرد: طبق آخرین آمار، تعداد بیماران بستری در بیمارستان اهر طی یک ماه از ۱۱۰ بیمار به کمتر از ۵۰ نفر رسیده و میزان مرگ و میر نیز به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص اجرای طرح سردار سلیمانی در روستاهای شهرستان اهر نیز گفت: این طرح همزمان با مناطق مختلف شهری در روستاها نیز اجرا شده و چهار مرکز روستایی از جمله روستاهای نقدوز، ورگهان و رواسجان به عنوان پایلوت انتخاب شده و این طرح به صورت خانه به خانه در روستاها نیز در حال اجرا است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر با بیان اینکه از نخستین روز اجرای طرح شهید سلیمانی و تشکیل تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در روستاهای این شهرستان، تاکنون، هیچ فرد بیمار، مشکوک و یا متوفی ناشی از کرونا شناسایی نشده است، افزود: این موضوع، نشان از همراهی و همکاری اهالی روستاها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین بالا بودن آستانه تحمل فردی آن‌ها در برابر این بیماری منحوس است.

وی در خاتمه تاکید کرد: لازم است این مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم در سطح شهر و هم روستاها ادامه داشته باشد تا همچنان شاهد روند کاهشی این بیماری در روزهای آینده و همچنین ریشه کنی کامل این بیماری باشیم.

ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا