اخبار

چهار پروژه راهداری آذربایجان‌شرقی با ۲۲۶ میلیارد تومان بهره‌برداری شد

اورجعلی علیزاده، سه شنبه شب پس از مراسم بهره برداری از این طرح ها که به صورت ویدیوکنفرانس توسط محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در محل استانداری آذربایجان شرقی در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از  این طرح ها بهره برداری از ۱۹ پروژه بهسازی و آسفالت راه های روستایی استان در قالب پروژه های طرح « ابرار» به طول ۸۰ کیومتر است که برای اجرای آنها ۵۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه در این مراسم روکش آسفالت ۲۱۹ کیلومتر راه های شریانی، فرعی و روستایی استان با دستور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید، اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۲۳۱ هزار و ۲۸۶ تن آسفالت استفاده شده و بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۶۵۹ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: طرح ساماندهی و حذف ۱۰ نقطه پرحادثه در جاده های شریانی استان نیز با صرف ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان امروز از سوی وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
علیزاده، بهره برداری از ۳۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور با صرف ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارهای ملی را از دیگر طرح های بهره برداری راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.  

/ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا