اخبار

تغسیل اموات کرونایی شهرستان‌های همجوار در تبریز

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز اعلام کرد: از ابتدای بحران کرونا تاکنون، اغلب متوفیان کرونایی شهرستان های آذربایجان شرقی توسط پرسنل این سازمان تغسیل شده و برای تدفین به شهرهای یاد شده منتقل شده اند.

به گزارش شهریار، فرخ جلالی در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر بستان آباد ادامه داد: همزمان با آغاز بحران کرونا و افزایش متوفیان ناشی از آن، در اسرع وقت سالن تطهیر متوفیان بحران در وادی رحمت تبریز احداث و تجهیزات لازم برای تغسیل و کفن و دفن آنها تامین شد.
وی ضمن اشاره به اینکه با حمایت شورای شهر و شهردار محترم تبریز، از همان روزهای اول امکانات لازم در این سازمان فراهم شد افزود: علاوه بر احداث سالن تطهیر و سرخانه ی مجزا برای متوفیان کرونایی، تامین لباس های ویژه، ماسک و مواد ضدعفونی برای غسالان، همکاران تدفین و تمام پرسنل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز در اولویت کاری مدیریت این سازمان قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز با اشاره به اینکه خدمات صورت گرفته در این مجموعه باعث سربلندی تبریز و تامین آرامش روانی شهروندان گردید تصریح کرد: با توجه به محدودیت امکانات در شهرهای دیگر استان، تغسیل و تکفین اموات کرونایی شهرستان های همجوار توسط پرسنل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز انجام گرفته و از طریق خودروهای پلمپ شده به شهرهای مقصد منتقل می شوند.
فرخ جلالی با بیان اینکه در برخی از شهرهای همجوار به دلیل محدودیت امکانات و خطر شیوع کرونا، امکان تغسیل و تکفین متوفیان این ویروس وجود ندارد ادامه داد: ارائه خدمات پرسنل آرامستان های شهرداری تبریز به اموات کرونایی سایر شهرهای استان، ‌ در راستای حفظ حرمت اموات مسلمین و رعایت مسایل بهداشتی و شرعی صورت می گیرد.

در این دیدار، ‌ اعضای شورای شهر و شهرداری بستان آباد به دلیل همکاری صمیمانه مدیریت و پرسنل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز در طول ایام کرونا، با اهدای لوح ویژه، قدردانی کردند.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا