اخبار

آموزش و سواد، زیربنای توسعه هر جامعه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت سوادآموزی، گفت: آموزش و سواد، زیربنای توسعه هر جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار با کارکنان نهضت سواد آموزی استان به‌مناسبت سالگرد تاسیس این نهاد انقلابی به فرمان تاریخی امام (ره)، افزود: سوادآموزی علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن، تلاشی برای تطبیق افراد بی‌سواد با محیط اطراف و جهانی که همواره دچار تحول است.

وی با بیان اینکه این نهاد یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: در این نهاد، دو فعالیت ارزشمند باسواد کردن و تعمیم این مهم در اقصی نقاط کشور و دورترین مکان‌ها، انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: در سایه برکات این نهاد، هستند افرادی که از سواد آموزی به تحصیلات عالی رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط حساس رسالت مقابله با جهل و بی سوادی هستیم، گفت: همکاری و مساعدت تمامی مردم، نهادها، دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی در تحقق اهداف این نهاد مقدس ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در پایان گفت: اگر امروز برای مقابله با بی‌سوادی هزینه نکنیم، یقینا تولید بی‌سوادی، زمینه بروز خسارت و صدمات جبران ناپذیر در جامعه را فراهم خواهد ساخت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار گفت: امروز در لایه های سخت مقابله با بی‌سوادی قرار داریم و نیازمند مساعدت تمامی مسئولان، مردم و … هستیم.

جعفر پاشایی یادآور شد: در راستای ریشه کنی این یادمان شوم طاغوت، تلاش ما بر جلوگیری از تولید بی‌سواد جدید و انسداد مبادی بی‌سوادی است.

معاون سواد آموزی استان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه هنوز از میانگین کشوری در سواد آموزی عقب هستیم، اما نسبت به سال‌های قبل از 90، امروز شاهد رشد 2/5 درصدی در این بخش هستیم.

اسفندیار صادقی یادآور شد: علاوه بر سوادآموزی، در این کلاس‌ها دوره‌های آموزشی متعددی از جمله کامپیوتر، توانمندسازی بانوان، طرح آموزش ناشنوایان و … را دنبال می‌کنیم.

وی در پایان از نلاش‌های ارزشمند سواد آموزان و آموزشیاران در قالب طرح‌های یاری به مدافعان سلامت و بهداشت و تبدیل پایگاه‌های سوادآموزی به مراکز تولید ماسک و … در این شرایط حساس بیماری کرونا قدردانی کرد.

ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا