اخبار

غربالگری 99 هزار خانوار اردبیلی در کرونا

فرماندار اردبیل گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی ۹۹ هزار خانوار با جمعیت ۳۸۴ هزار نفر در شهرستان اردبیل غربالگری کرونا شدند.

مسعود امامی یگانه 25 آذر در حاشیه جلسه ستاد کرونا اظهار کرد: این طرح با همکاری سپاه، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، فرمانداری و دستگاه‌های متولی و مردم با جدیت در شهرستان اردبیل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در سه حوزه حمایتی و مراقبتی و نظارتی انجام می‌شود، اضافه کرد: حوزه حمایتی شامل ارائه کمک‌های مومنانه و بسته‌های حمایتی برای نیازمندان و حوزه مراقبتی هم در راستای خدمات رسانی به بیماران مشکوک و مبتلا است.

فرماندار اردبیل ادامه داد: در حوزه نظارتی هم ۲۲۰ پایگاه مقاومت فعالیت می‌کنند که در نظارت و تذکر دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان اردبیل پیشگام هستند.

امامی یگانه با اشاره به همکاری مردم، اصناف و بازاریان در اجرای محدودیت‌ها خاطرنشان کرد: این همکاری قابل قدردانی است و در سایه همین همت و همکاری وضعیت شهر اردبیل از قرمز به نارنجی تغییر کرد و البته این امر شکننده بوده و اگر اصناف، بازاریان و مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند دوباره محدودیت‌ها اجرایی می‌شود.

وی از کاهش بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در شهرستان اردبیل خبرداد و افزود: مردم باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور غیرضروری و برگزاری مراسم و دورهمی‌ها خودداری کنند.

به گفته فرماندار اردبیل مدیران دفاتر پیشخوان ، بانک‌ها ، دفاترپلیس +۱۰ ، تامین اجتماعی ، شهرداری‌ها ، شیرینی فروشی‌ها، مطب‌ها و آرامستان‌ها باید از هرگونه ازدحام دوری کنند.

امامی یگانه افزود: تاکسی‌های درون‌شهری نیز موظف به سوار کردن سه سرنشین هستند و شهرداری اردبیل باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.ایسنا

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا