اخبار

لایروبی مستمر کانالها از سرریزشدن آبهای سطحی و ایجاد سیلاب جلوگیری کرده است

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز لایروبی مستمر کانال ها و مسیل ها را باعث کنترل روان آبها و جلوگیری از ایجاد مخاطره احتمالی سیلاب در شهر تبریز دانست.

به گزارش شهریار، محمدرضا قربانیان تبریزی با اعلام این مطلب اظهار داشت: لایروبی و پاکسازی مستمر کانالها باعث شده است تا آبهای سطحی بالادستی از طریق بارش ها و یا ذوب شدن برف و یخ با هدایت صحیح به مسیرهای اصلی به صورت صحیح و بدون سرریز و تبدیل شدن به جریان های سیلابی مخاطره انگیز از حوزه زهکشی شهر خارج شوند.
وی با  اشاره وجود مسیلهای رودخانه لیقوان چای و کندرود چای در شرق تبریز اظهار داشت: با اتصال کانال عرضی رودخانه فصلی زرنق به کندرود و پیوستن این مسیل ها به مهرانرود جریانهای فصلی و دائمی موجود در آنها نهایتا به آجی چای وارد و به صورت صحیح از حوزه آبریز خارج می شوند.
 قربانیان در خصوص کانال های هدایت آب های سطحی در منطقه ائل گلی نیز اظهار داشت: در حوزه شهرداری منطقه دو کانال های سبلان و سهند چای نقش مهمی در هدایت آب های سطحی و روان آبهای این محدوده دارند و از طریق این کانالها رواناب های سطحی کنترل می شود.
 معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز در پایان اظهار داشت: لایروبی کانال ها و مسیل ها در طول سال تداوم دارد و در این راستا کانال ایل سو در محدوده شهرداری منطقه ۶ و ۷ به همراه مسیل های آخماقیه و کورجان چایی همواره در طول سال لایروبی می‌شوند.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا