اخبار

تولید بیش از ۲۰۰۰ تن قارچ خوراکی در بستان آباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد از تولید سالیانه بیش از ۲۰۰۰ تن قارچ خوراکی در ۶۴ واحد تولیدی صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی این شهرستان خبر داد

عزیز نوروزی با بیان این‌که این میزان تولید رتبه نخست را در استان به خود اختصاص داده است، گفت: بیش از نیمی از این عملکرد به واحدهای خانگی تخصیص دارد.

وی با بیان این‌که شرایط اقلیمی خاص شهرستان بستان آباد در کنار آموزش‌های ترویجی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، این منطقه را برای تولید قارچ خوراکی مساعد کرده است، افزود: نوع قارچ خوراکی تولیدی در این شهرستان از نوع دگمه‌ای بوده که در مقایسه با سایر ارقام بازارپسندی بالا و خوش خوراک تر است.

وی گفت: وجود ۴۰ واحد تولیدی قارچ خانگی در این شهرستان با مرکزیت روستای آلانق، باعث تشکیل شرکت تعاونی تولیدکنندگان قارچ نیز شده است که این امر توانسته با احداث واحدهای خانگی در اقتصاد خانوار و اشتغال زنان روستایی کمک شایانی کند.

نوروزی افزود: مساحت کل واحدهای تولید قارچ شهرستان حدود یک هکتار است که اشتغال مستقیم و غیر مستقیم آن به حدود ۲۰۰۰ نفر می‌رسد؛ مدیریت شهرستان جهت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها بر توسعه واحدهای تولید قارچ همچنان پافشاری می‌کند.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی با اشاره به مشکلات تولید کنندگان قارچ خوراکی، گفت: نبود کارخانه‌های تولید کمپوست و فرآوری قارچ در سطح شهرستان، نوسانات قیمت بازار، افزایش قیمت نهاده‌های اولیه و هزینه‌های حمل از جمله مشکلات پرورش قارچ در بستان آباد است که امیدواریم حل این معضلات موجب افزایش تولید و اشتغال در این شهرستان شود.ایسنا

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا