اخبار

رویکرد اصلی در تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ تحقق احکام برنامه راهبردی- عملیاتی شهرداری تبریز است

پیگیری تحقق احکام برنامه راهبردی- عملیاتی شهرداری تبریز (۱۴۰۲-۱۳۹۸) بر اساس برش سال سوم و عملیاتی سازی برش‌ها در سطح مناطق، سازمان‌ها و شرکت های تابعه ازجمله راهبردهای تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز است.

به گزارش شهریار، مهدی عبداللهی با اشاره به ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز به مجموعه‌های تابعه از سوی شهردار تبریز در خصوص راهبردهای تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز اظهار کرد: تحقق کامل برنامه میان‌مدت ۱۴۰۲-۱۳۹۸ بر اساس برش سال ۱۴۰۰ و عملیاتی شدن این برنامه هاست.
وی متذکر شد: برنامه میان‌مدت ۱۴۰۲-۱۳۹۸ در سطح مناطق، سازمان‌ها و شرکت های تابعه در جهت تحقق شهری با هویت انسان‌محور و واجد کرامت انسانی، پاک، سالم، سرزنده و روان با اولویت وسایط نقلیه پاک، مقاوم در برابر انواع آسیب‌ها، مخاطرات و بلایای طبیعی، متعادل و متوازن ازنظر توسعه شهری و محرومیت زدا از مناطق کم برخوردار، خاستگاه تشکل‌های متعدد مدنی و فرهنگی و تأثیرگذار در سطح منطقه‌ای، ملی و فراملی، با توان اقتصادی قوی به‌عنوان مرکز تبادل خدمات برتر منطقه‌ای، ملی و فراملی که واجد گنجینه فرهنگ و تمدن و گردشگری شناخته‌شده است جزو چشم‌انداز راهبردی تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز است که در قالب ۳۷ راهبرد و ۱۵۲ سیاست اجرایی تشریح شده است.
وی همچنین به مسئولیت و تکالیف بخش های مختلف مدیریتی در بخش منابع درآمدی و مصارف هزینه ای اشاره کرد و افزود: در این برنامه بخش های مختلف مدیریتی، موظف هستند ظرفیت جذب منابع درآمدی را مطابق با برنامه عملیاتی ۱۴۰۲-۱۳۹۸ تحصیل و محقق کنند.
مدیر کل دفتر برنامه‌وبودجه شهرداری تبریز بیان کرد: کاهش هزینه‌ها، مدیریت منابع و جریان نقدینگی، اصلاح نظام درآمدی باهدف عملیاتی کردن راهکارهای افزایش منابع عمومی با رویکرد تقویت درآمدهای پایدار جزو اولویت‌ها در این حوزه محسوب می‌شود.
عبداللهی در خصوص مسئولیت و تکالیف در بخش مصارف تصریح کرد: بر اساس احکام برنامه پنج ساله اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ادامه‌دار از سنوات قبل و خدمات مستمر و نگهداشت در اولویت اقدامات بوده و تعریف پروژه جدید در قالب برنامه عملیاتی میان‌مدت و طرح‌های تحول‌آفرین شاخص قابل بررسی است که اقدامات پیشایندی آن تکمیل‌شده باشد.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا